AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.962

Jag blev pisskad av 328 Coupé

Sida 3 av 6
YU
39
YUG
328Ci -96
Tord C>>> 330 är ingen j...a buss eller, jag undrar vart du får alla dessa tider ifrån?

Forza BMW
sebbe_bmw
Tord C..
Va gör du på detta forum?
Du borde hålla till på ett trakor forum...

Inse att BMW bygger bättre bilar än Volvo...

Volvo kan inte bygga motorer.. Dom måste ha turbo för att ens komma upp i 200 häst... Och en 2.4 T drar ju mkt mer sopp än min 528a som åtminstone har en riktig motor...

Sebbe
Visa användare
152
Z
320i -90 kompressor
320 -87
Det här är riktigt roande ;)
BMW E39
Tord C; jag har endast mätt upp tiden till 100. Det gick på 6,7. Med volvon kom jag aldrig under 7. Att T5:an gå så bra mellan 100 och 150km/h är antagligen för att den har en högtrycksturbo och ett högre vridmoment än en BMW 330i osv. Men när man tävlar så är det ju roligast från stillastående, eller?
Angående inlägget att du har vunnit mot en 330 och 528 osv. beror säkert att de hade automat. En 330 manuell pisskar precis alla orginal Volvo!

Mvh
Matteus

"Målet är ingenting, vägen är allt" :)
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag har endast provat en piss-gul T5-R –96 och jag måste säga att det verkade bara vara små ”sjö-hästar” i den…ska det inte vara 240Hk original? Den accelererade ungefär som BMW 320 –93:an (150Hk) jag hade då…(det kanske var nått fel på volvo:n?). Men det var i alla fall mer känsla och körglädje i min 320…

Men det kanske är som när Volvo kom ut med sin nya 850 GLT (1992) när dom angav att det var 170hk men vid senare tillfälle när en motorjournalist gjorde test på dom så var det i själva verket ca 143hk i dom… *skrattar*

Det råder nog inget tvivel om att Volvo är en bra bil (speciellt familjebil), men skoj är dom definitivt inte…
Eddy
Jag måste medge att en volvo 855T5R går väldigt bra en vän till mig hade en sådan med en TWR box och den gick som satan mätaren gick i botten hur lätt som helst, en annan kille som polarn kände hade en M-B 500E och den piskade han lätt från stillastående upp till höga farter det enda han hade svårt att dra var en men M5 3.8 FÖR DEN VERKAR bli besatt i höga farter typ efter 200 ökade den hela tiden så där var det adjöss men en 328 har nog ingen större chans obs den här åsnan hade ungefär 300+hk och så drack den inte under 1.5liter så på det sättet går det inte att jämföra. BMW bilarna är byggda på ett annat sätt det är inte bara hästarna som räknas,men som sagt en turbo volvo går bra vad man än säger

es
Även om tråden är gammal måste jag komma med ett inlägg.

Har testat en C70-T5 och även en sk "fabrikschippad" V70-T5 med 280 hk.

Kan berätta att dom nog får trycka ned ett par påsar OLW till om dom ska hänga på 540:n

/Anders
viobebe
Ni verkar ganska självsäkra på era bilar,det är race nu på söndag i Göteborg "oljehamnen".Där är det mycket turbo bilar,det är bara att pröva lyckan.Då får vi se tex om en 540i klår tex en chippad S70T5.Det var en turbo konverterad Honda Civic Vti där sist och jag kan lova er att den stack i från det mesta ni som kör M-bilar skäm inte ut er nu.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Vadå skämma ut oss???Många säger att ///M-bilar är överskattade bilar,men personligen så kör jag hellre en M3:a än en överladdad Volvo!!!!

BMW POWER
viobebe, kan inte du berätta hur dags det börjar på söndag? Det skulle vara kul att kolla. Synd bara att jag själv för närvarande saknar bil som det är lönt att ställa upp med. Vart kan man föresten läsa om andra liknande motorträffar?

death is guaranteed - life is not
viobebe
Kika på www.racecommunity.org där får du all info.
www.racecommunity.org ?

Det gedde inte mig något svar?
viobebe
Det börjar kl 10 med besiktningen, kort därefter börjar körningarna
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
oj vad ni hackar på volvo...Laddade precis hem en video där en trimmad 142a drar en m3a ;) något trimmad..men ...det är en volvo...

CF
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
kan berätta att när jag var ute och åkte i min 325:a som är original förutom på extractor med tillhörande avgassystem och koniskt filter.. Det kom upp en C70, han körde om och jag hängde på efter. Han drog mig med ungefär en billängd till 230! Det var dessutom en C70 med turbo!

Kan även berätta att jag drog en volvo V70 turbo med min Alpina B6 i uppförsbacke, vi var fem pers i min och han hade en passagerare bara!!!

Ska det vara på det viset?!
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Även om nån kör ifrån oss BMW ägare så åker vi BMW, en bil med klass, stil och skön körupplevelse och som sticker folk i ögonen ;) min kompis hälsade inte när jag kom med min 325 88 =) med andra ord har jag gjort ett bra köp =)

Bader Meinhof Wagen
djhenk
Jisses vilken pajkastning!
Normalt sett skulle jag sagt att ni får gå ut och slåss om saken, men som Viobebe också tipsade så tycker jag att ni ska dra till strippen och flexa era muskler. Vågar ni busköra mellan rödljus i innerstan, så vågar man definitivt dra en kvarts-mile också!
Volvo vs. BMW *skrattar* Ni är för goa!

...Kör försiktigt i trafiken! Det tjänar försäkringsbolagen på.
David_playa
Hade en V40 T4 -99 som jag sålde för ett tag sen, ska bli BMW ägare nu tänkte jag... hur som helst. Satte dit en T-koppling på T4:an och vips!! så hängde jag (från stillastående)en M3:a(286hk)upp till 180km/h, sen försvann han sakta men säkert. Ska nu köpa en 325/328 tänkte jag. BMW är ju trots allt jävligt vackra bilar. Exklusiviteten lyser med sin närvaro....

bmwgalen
Enligt teknikens värld testen är volvo v70T5 slöare än 2.4T:n?? Här kan man se fakta "Länk

Kooonnstigt vaaa?? Citerat:Lars Brundin
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Detta var en rolig topic.. Dessa diskussioner har jag dagligen med mina vänner då de inte har fattat att en Bmw ÄR snabbare.

Jag har det visserligen det svart på vitt ifrån idag. Körde stripp idag emot en 850 T5R och han var ca 3-4 billängder BAKOM mig när jag passerad mållinjen.

Men visst då hade han ju "bara" 250 respirator hästar emot mina 193 hästar som jag har i min original 328.

Det hade varit riktigt roligt att ta ett race där det svänger lite dessutom... Min bil går nämligen inte så bra rakt fram ännu...

Och om nu inte den 850:n är "snabb" nog så körde jag dessutom ifrån en V70 2,4T härom dagen.. Han la sig sedan och gav mig tummen upp, så han visade sig ju slagen. Vad mer kan man säga... Inte skall vi väl behöva skylla på förare och annat....

Det är bara till att inse, en riktig motor suger.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.