|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
det är ju itne heller sant.. om det är turbo hästar ni syftar på och att turbon inte har samma bottendrag så är det ju fullständigt fel, på en bil som inte är trimmad så är det turbotryck redan från 1500 varv, och då spelar det ingen roll. På en trimmad bil däremot så kanske man inte har fullt laddtryck förrens 4 tusen vav, då kan det vara viss skillnad. Ta hondas crx exempelvis. Den börjar ju gå rikitgt bra mellan 6000-8000, vad är det för mening? ger ju hög toppfart visserligen. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
M5 är en mycket potent bil och jag jämför inte med den hur mycket jag än vill. Siffror på M5 som jag hittat är 0-100 5,3s. 0-150 10,05s vilket skulle innebära 100-150 4,75s vilket ska anses mycket bra. Det blir även lite sämmre tider att köra 0-150 mot 100-150. |
|
|
Micke R Golfen du hade problem med är faktiskt en diesel :))!! |
|
sebbe_bmw |
Micke R: Den Golfen har jag också kört mot... Körde i från mig i 528an men han hängde inte på när jag hade 540n... Det är en som sagt en DIESEL med 150 häst orginal men den ägs av Börjessons bil i Alingsås så dom har chipat den så det är drygt 200 häst.. ( Dahlbäck ) Sebbe |
sebbe_bmw |
Tord C: Är det en V70 N eller? Jag vet inte hur många V70 T5 jag kört från med 528an i blöttväglag:) På torrt har 528an inte en chans tror jag men 540n hänger inte en V70 med... Hade ett rejs mot en 850T5-R nere på Autobahn förra veckan... Båda hade plattan från utfarten från bensinmacken och avståndet bara ökade i min backspegel hela tiden...Hängde väl på ganska bra till 100 men efter det försvann han... Volvos turbo bilar är ganska överskattade får jag allt säga...Det skall ju ändå vara värstingen... T5-R mot M5!!!! Klarar ju inte ens en 540:) Kör lungt Sebbe |
| Finns INGEN i 3seriefamiljen förutom M som hänger på en 540 från 93 ens... 0 till 100 på 6.4 sek och det är automaten... 330 -02 var dock RIKTIGT nära med 6.5sek (automaten 7sek). Eftersom en 540 från 93-94 har några år på nacken kan ju man aldrig veta ;) Men ändå!! De e POWER i gamla V8or!! | |
|
- M 3 & Sebbe_BMW! Tack för infon! Det förklarar saken. Jag skall kanske vara tacksam över att jag hade en billängd på honom vid nästa rödljus. Hade det varit grönt kanske utgången hade blivit annan...? Uuououohhhhh, hemska tanke! ;-) Mvh / Micke R |
|
|
Tord C: Att ligga i 100 och sen acca till 150 tar längre tid än att acca från t.ex. 50-150 och mäta tiden fom. mätarnålen passerar 100 sträcket. Att din bil klarar den bedriften på 5,4s är helt otroligt i så fall. Bilsport brukar väl mäta tiden mellan 100-150km/h. Är det nån som kan plocka fram en gammal "Spoilersport" och kolla. |
|
|
Jag rejsade med brorsans 318is e36, mot en Golf TDI 110hk, och fick pisk!!! Jäklar vad dom där folka TDI-erna går! I Kassel backarna är dominerar TDI-bilarna totalt, och då räknar jag inte bensin bilar med motorvolymer större än 3l. |
|
|
Micke R Jag tycker det är bra jobbat som det är eftersom en sån bil har runt 400 NM i vridmoment som kommer uner 2000 varv och cirka 200 häst lång innan vilken bensin motor som helst!!! Är man duktig på att växla kan man ju faktiskt köra ifrån ganska många bilar ! |
|
|
När jag hämtade min 325:a i Stockholm körde jag mammas bil Volvo S80 T6 -02 och kompisen körde min 325:a jag fick kämpa rejält för att köra ifrån honom mellan 110-160. Volvos värsting....... ***///Mörk*** |
|
| Drog en volvo c70 t5a med steg 3 trim, 330 hk skulle han ha. Det var inte en bagis men han blev efter i alla fall. Har en lätt trimmad m3a-95(300+) | |
|
Kul kille den där Sebbe_BMW Kör ifrån en Volvo i blöta men inte på torka och sedan säger de är underskattade. Deta kan bero på framhjulsdriften som gör sig gällande vid blött underlag. T5-R klarar inte ens en 540. konstigt ordval. En bil som dokumenterat ska klara 0-100 på 6,4s mot en 0,5s efter. ingen nyhet, något ska väll de extra 38 kusarna göra. Det du vill säga är att Volvo T5 hamnar mellan 528 och 540,skulle inte sagt det bättre själv! Hur man sedan mäter 100-150 är omtvistat, flygande eller statiskt, mina siffror är flygande och försämmras 0,1-0,2 s vid statiskt. Jag hävdar inte, att Volvo är världens snabbaste bil, inte ens till det priset. Men en sak är helt klar, att BMW heller inte gör världens snabbaste bilar. Notera att priset på min T5 var samma som för en 523, solklart val! Nu verkar det som om SEB i Sebbe Står för en känd bank om man tittar på hans garage. Alla kan inte vara bäst! Var inte rädda jag kommer inte att håna er om jag åker från er, ej heller gråter jag när jag blir frånåkt. kul att sätta erakänslor i svall! |
|
sebbe_bmw |
Tord C: Du har fattat rätt... Volvon spinner bara på blött... Jo en T5a hamnar mellan 528 och 540... En 540 är väl inte så mkt värsting om man jämför med M bilarna t.ex... Angående mina bilar så har jag sagt det förr så nu håller jag tyst om det:) BMW är inte snabbaste men det är bra bilar med en fin kompromiss mellan sport och komfort... Ha det bra Sebbe |
BMW E39 |
Är om några månader inne på mitt första år med 530:n. Innan dess hade jag en V70 T5 -98 med manuell. Visst gick den hårt och visserligen tog den hem vinsterna på de flesta tävlingarna. Men en dag när jag stod vid rödljuset och tittade höger kommer en silver E39:a fram, killen kollar och jag antar att det är race på gång. Grönt ljus; går hur himla lika som helst! Racet slutar jämnsides vid ca 140km/h! Vet inte vad det var för motor (saknade modellbeteckning) men antar att det var en 523i eller 528i. Men va fan, kommer ALDRIG att byta ner mig till en Volvo. BMW:n går inte att jämföra med T5:an. Så Tord C, din bil går bra, och? Vad mer får du utav den? Ps. 530:n knäcker en T5 trots att den väger några 100 kilo mer och har 9 hästar mindre! Mvh Matteus "Målet är ingenting, vägen är allt" :) |
sebbe_bmw |
Det va ett bra svar BMW E39... Sebbe |
|
Skulle vara kul att få lite siffror från din 530! 100-150 100-200 m.m. Endast för att jämföra. Det är aldeles för många som pratar men inte har minsta bevis på vad de säger. Har du klockat din bil? Ddet är inte många som har när man frågar. Det jag fått fram är en 330 100-150 på 5,9 sekunder. 80-120 på fyrans växel 8,7 s. inte på något sätt imponerande! Detta kanske inte stämmer vad vet jag, har bara kört mot en i sommras och han kanske bara hade brådis till kyrkan. MVH / Tord |
|
|
Min 523i -99 gjorde 80-120 på fyrans växel på 9,2s. Väldigt konstigt att 330-n inte är snabbare än så? |
|
| Jävligt konstigt, min 328:a gör 80-120 på ~7.2s på 4:an, testade flera gånger och det var utan flygande start. Växlar man ner till 3:an så hamnar man på lite mer än 5s | |
| Enligt BMW så gör 330:n 80-120 på 6.9 så jag skulle tippa att mina siffror stämmer rätt bra då | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.