|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
dalmatino |
På en ca 5 km lång raksträcka körde jag då min 855 T5R Automat -95 och brosan sin 328 Coupé -96. Vi låg i 70, han var bakom mig, jag gasade på, väl uppe runt 160 körde han om mig.... ...skit också ...jag som var 100-på att Volvon var snabbare. MVH //dalmatino |
|
Och????????????????? DJ |
|
dalmatino |
<<<<<dominik Du är säkert en tuffing. |
leino |
hahahahahahahaha......så går det när man åker volvo!!! bmw 4ever |
|
dalmatino>>>>> In your dreams!!! Forza BMW |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går åt minst 250 respiratorhästar för att piska en riktig 200 hkr BMW motor.Och ibland beror det på den som håller i ratten. Säger det nått eller :) MVH Hasso med 01-optik-9,5 |
dalmatino |
<<<YUGGEN Jag favoritiserar inte Volvo, men 855T5R med manuell låda piskar din 328 både i acc och i toppfart. Ha det bra! Forza di Dalmatia :) //dalmatino |
dalmatino |
<<<hasso Nej haso. |
|
Jösses, vilken låg nivå på diskusssionen. :( Visa lite ödmjukhet istället, kanske ge killen en pik om han borde byta till BMW. :) |
|
|
Besök närmaste BMWhandlare och byt in Hisingefläkten mot en Bayersk milslukare som bror din:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
dalmatino |
>Asken Hej Asken, Volvon hade jag förra året, sedan dess har jag haft 3 BMW. :) och så åker brorsan o jag ner till Bayern på söndag. Han har reserverat en 528iT -99 jag ska ha en 520iT -98. ha det så bra allihoppa MVH //dalmatino |
|
varför inte köpa chip, eller hela paketat och plocka ut närmare 350 häst? fast vad ska man med det i en framhjulsdriven bil till iofs.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
328 an måste ha gått oförskämt bra. Jag har inga liknande erfarenheter och jag har kört mot 325, 328, 330!, 525, 528 och ALDRIG blivit frånåkt. Dock ska påpekas att det rört sig om acceleration mellan ~50 - 220. altså ej från 0 och ej toppfart. Vad jag åker!? Endast en original V70 -T5. Kul att skämta lite med de som tar sin bil på lite för stort allvar, minerna brukar inte vara de gladaste. |
|
|
>>>Tord C. Skulle du ha kört ifrån en 330 knappast V70 lär inte ens klara av en 328, specielt om V70 inte är trimmad. Forza BMW |
|
|
Snack går ju men snacka så det går går inte! Vad gör dina 328 och 330, 100 - 150 km/h exempelvis. min gör det på 5.4 s. Enda siffran jag hittar är 5,9 på en 330 och en 328 ligger troligen inte under 7,0 sekunder enligt de erfarenheter jag har. siffror 0-100 ligger på 7,0s på båda bilarna. Så se upp! Jag blir inte ledsen om en BMW kör från mig, men BMW föraren blir attans uppretad om en Volvo förare försöker hävda att hans bil är snabbare, varför. Se glada ut och uppskatta att även endra har snabba bilar! |
|
|
dalmatino: bara och köpa på då. Och stryk Stuttgartcontainern i ägaruppgifterna, den hör ju hemma på KAKs veteranbilsite:D Det borde du väl veta vid det här laget, Volvo får man rosa prickar i häcken av, och kliar gör dom... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jag bryr mig ärligt talat inte om jag kör ifrån eller om jag blir ifrånkörd. Det är bara kul att få rejsa lite... (Allt för många människor åker bil, så det är bara kul att träffa likasinnade som KÖR bil) Här i sthlm brukar det oavsett vem som kör ifrån vem med vilken bil vara stora glada leenden vid nästa rödljus. (Undantaget är möjligtvis SABB-åkare) I alla fall är det min erfarenhet... I helgen var jag dock i Alingsås när en Golf Mk4 med både GTI- & TDI-emblem(!?!) på baken ville rejsa. Jag tänkte att visst, det kan ju inte vara någon match? Men jävlar vad han stack. Jag vann med med max en billängd. (Sannolikt hade han trim på något sätt, min är original) Hursomhelst så tänkte jag att vi - vid nästa rödljus - får veva ner rutorna och snacka lite. För jag var imponerad! MEN killen satt med keps på och lutade huvudet åt motsatt håll. Helt klart att han inte ville snacka...tråkigt. Jag hade velat veta vad han hade gjort med bilen? :-) Så om ni kör ifrån en silvrig E46:a, sikta på nästa mack så att vi kan stanna och snacka lite! ;-) Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Håller med Micke! Synd att vissa har svårt att ta en förlust =( Körde mot en Vovlo C70T5 i somras, måste säga att den gick väldigt bra! Men att gentlemannen (c:a 50 år) i Vovlon senare gav mig fingret för att jag körde ifrån honom, är lite tråkigt.. Mvh /B |
|
|
Tord C: 100-150km/h på 5,4s Vad är det för raket?! Inte ens nya M5-an grejar det. Äru säker på dina sifror? |
|
|
Någon som testat sin 328 e46 mot en chippad Volvo 2.4T? eller T5/T6? Sant som det sagts förut: Det behövs minst 250 'respirator-hk' för att hänga av 192 bmw-hk :-) |
|
|
Jag tar min lillebrors V40 2,0 T med trim. Jag vet inte hur mycket den skall lämna trimmad men ändå... Det är dock inte så att han bara försvinner i backspegeln, jag segar ifrån. Mvh / Micke R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.