|
|
|
|---|---|
|
Tjena grappar å tejjer... Har fått tag i en 735ia för 12000 spänn.. Har haft en sådan förut så jag vet vad dom kan kosta att äga :) Bilen är i ok skick i karross osv. och ska vara renoverad i motor (vet inte vad som är gjort) och det sitter nya bromsar på den runt om.. Bilen just besiktigad. Problemet enligt ägaren är att bilens kylarvatten försvinner och då blir man ju nervös. Ge mig de sakerna som det kan bero på, jag tippar på toppen eller liknande.. /Jimmy Länk | |
|
det är e32 karrossen. /Jimmy Länk |
|
|
Läcker inte kylsystemet så är det ju antagligen toppen. Verkar knasigt om inte ägaren vet i vilken ordning saker hänt. I så fall kan väl han redogöra för det. Oavsett om det är kylsystemet så kan han ju ha kört den för varm o blåst packningen igen. Ryker det vitt? mvh jocke /mvh j |
|
|
utgå från att toppen är paj å kommer behöva bytas. fundera sen över om bilen är värd de pengarna med antagandet att du kommer få byta topp. sen om du skulle köpa den och det är nåt annat fel så får det bli en positiv överraskning! så skulle jag ha gjort iaf. |
|
|
Fråga om du får låna den innan köp så kan jag provtrycka åt dig. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Micke: Perfekt.. ska snacka med dom i eftermiddag så får vi se.. Annars så är bilen i bra skick faktiskt.. /Jimmy Länk |
|
| byta topp är en baggis!men pruta hårt!man skall alltid utgå ifrån vad det kostar att reparera på verkstad! | |
| Tror jag skippar dne bilen.. visade sig vara en snikutrustad 730... | |
|
Om man ska utgå från vad det kostar att reparera en gammal sjua på verkstad ska man väl ha en sådär 50 tusen för att ta emot såna bilar eller? =) /mvh j |
|
|
Verkstad? har aldrig behövt anlita någon o kommer aldrig o göra heller:) Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| jag menade bara att en gammal defekt bil inte är värd många kronor,även om vissa verkar tro det,det är den hårda verkligheten!!!om där skall vara nåt värde i en gammal bil skall det vara en mycket speciell bil,jag köpte en defekt 520 91 24v för 3000kr för ett tag sen.sen så skall man alltid utgå ifrån vad det kostar på verkstad eftersom säljaren inte skall få mer för bilen bara för att köparen är en hejare på att mecka!!! | |
|
Helt rätt... men till slut så går det ju inte att va helt okunnig på att mecka om man ska ha en 20 år gammal lyxbil.. blir ju på tok för dyrt att alltid anlita en verkstad.. och billigare att ha en splitt ny sjua... =) /mvh j |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.