|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa en BMW 325i, men sen sa ägarn att kopplingspedalen lagt sig längst ner! Vad e det för fel? Kan ju inte köra hem en sån bil som inte har koppling! Kan det va en läcka eller nått? Så man åtminstone kan fylla i och sen köra hem den o fixa läckan? Vad tror ni? Har en bit o åka nämnligen! Tack på förhand grabbar! Beemer, a way of life. | |
|
De är nog slavcylindern eller hvudcylindern packingen har pajat, då åker all olja ur.. och pedalen hammnar i golvet! kolla vid kopplings pedalen om de är nå olja där bak.. kolla i motroutrymet om du ser nått länst fram på förarsidan.. ananrs under bilen vid v-lådan. skulle tippa på nått av de |
|
|
Som Stoffe säger. Inget dyrt fel. Men läge att pruta en dryg tusenlapp ganska lätt. mvh |
|
|
Det behöver inte vara några läckage för att huvudcylindern ska vara paj! Den pajade på min M3:a utan att det läckte en enda droppe! -cylindern kostar ca 2000:-. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
| Wtf! kostar den så mycket? | |
|
slavcylindern kostar ca 700 kr och huvudcylindern kostar ca 1700 kr på BMW till en E28, för piratdel gäller 500 rep 1000 kr hos mekonomen. Man bör byta bägge cylindrarna. Jag har själv det problemet med min bil, läs min blogg från datum 2005-10-15 och fram... ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
Hälge |
Det finns nya original tätningar hos MN. En sats kostar ca: 150:- Den nyare kompletta BMW orig huvukopplingscylindern har flera odugliga delar i billig plast. Behåll den gamla högkvalitetscylindern samt renovera den istället för att köpa nytt skräp. Jag renoverade min egen huvudkopplingscylinder i somras med MN packningssats, fungerar helt utmärkt tillskillnad mot BMW:s orig reparationssats som visade sig vara helt oduglig, (PLAST PLAST) dessutom lev den utan fjäder ?? Se upp när kopplingspedalen lagt sig på golvet, det är då som den stora returfjädern till kopplingen lätt hoppar ur läge. Sedan kan det hända lite allt möjligt mindre roligt. |
| Vad menas med MN? | |
| MekonomeN? Bara en gissning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.