AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.222

E30 går varm. Termostat öppnar ej.

Har ett problem med min E30 323-84.

Termostaten vägrar öppna, Har provat att luftat den i backe, och alla sätt som rekommenderats på forumet. Under minst 2 månaders tid, till och från. Provat med 2 olika termostater. Samma problem. Den vägrar öppna, Termostaten fungerar om man kokar den i en kastrull. Men inte i bilen. Vad gör man?.
Är du säker på att det är termostaten så att det inte är vattenpumpen som är kass och inte orkar pumpa runt vattnet,och sen överhettning till följd av det.
Vattenpumpen är ny...
så det är jag rätt säker på..
Har du andra ideer så uppskattar jag det :(

mvh Jojje
Jag har en till fråga: du har väl inte haft i någe kylartätning,för sånt kan täppa till små kanaler som tex i värmepaketet m.m.
Annars så har då jag inga mer tips och ideér,förrutom att jag hade kollat hur tändstiften ser ut,samt under oljepåfyllningslocket/stickan,för man kan få temperatur problem om topplockspackningen har gått.
Hälge
Spola ur hela kylsystemet med vatten...låt det spola på ca 10-15min.
>Jag har en till fråga: du har väl inte haft i någe kylartätning,för sånt kan >täppa till små kanaler som tex i värmepaketet m.m.

Nej inget kylartätning, inget sånt.

>Annars så har då jag inga mer tips och ideér,förrutom att jag hade kollat >hur tändstiften ser ut,samt under oljepåfyllningslocket/stickan,för man kan >få temperatur problem om topplockspackningen har gått.

Tändstiften är nya, oljan ser bra ut. Ska prova att göra ett komp prov...

>Spola ur hela kylsystemet med vatten...låt det spola på ca 10-15min.

Har varit lite inne på det, att kylaren är igensatt eller nått sånt. Ska testa...

Tack för tipsen grabbar...

mvh
Jojje
Hälge
SPOLA HELA KYLSYSTEMET, ända in i värmepaketet och ut igen, inte bara kylaren.
Uttryckte mig lite dumt, Ska spola hela systemet så klart.

mvh

Jojje
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.