|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min E30 323-84. Termostaten vägrar öppna, Har provat att luftat den i backe, och alla sätt som rekommenderats på forumet. Under minst 2 månaders tid, till och från. Provat med 2 olika termostater. Samma problem. Den vägrar öppna, Termostaten fungerar om man kokar den i en kastrull. Men inte i bilen. Vad gör man?. | |
| Är du säker på att det är termostaten så att det inte är vattenpumpen som är kass och inte orkar pumpa runt vattnet,och sen överhettning till följd av det. | |
|
Vattenpumpen är ny... så det är jag rätt säker på.. Har du andra ideer så uppskattar jag det :( mvh Jojje |
|
| Jag har en till fråga: du har väl inte haft i någe kylartätning,för sånt kan täppa till små kanaler som tex i värmepaketet m.m. | |
| Annars så har då jag inga mer tips och ideér,förrutom att jag hade kollat hur tändstiften ser ut,samt under oljepåfyllningslocket/stickan,för man kan få temperatur problem om topplockspackningen har gått. | |
Hälge |
Spola ur hela kylsystemet med vatten...låt det spola på ca 10-15min. |
|
>Jag har en till fråga: du har väl inte haft i någe kylartätning,för sånt kan >täppa till små kanaler som tex i värmepaketet m.m. Nej inget kylartätning, inget sånt. >Annars så har då jag inga mer tips och ideér,förrutom att jag hade kollat >hur tändstiften ser ut,samt under oljepåfyllningslocket/stickan,för man kan >få temperatur problem om topplockspackningen har gått. Tändstiften är nya, oljan ser bra ut. Ska prova att göra ett komp prov... >Spola ur hela kylsystemet med vatten...låt det spola på ca 10-15min. Har varit lite inne på det, att kylaren är igensatt eller nått sånt. Ska testa... Tack för tipsen grabbar... mvh Jojje |
|
Hälge |
SPOLA HELA KYLSYSTEMET, ända in i värmepaketet och ut igen, inte bara kylaren. |
|
Uttryckte mig lite dumt, Ska spola hela systemet så klart. mvh Jojje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.