|
|
|
|---|---|
| Givetvis utav proffs, som vet vad dom gör. Hade tänkt att få upp den från nuvarande till 180-200. Hur mycket kostar det? När behöver jag förstärka bromsar o.s.v? Tack på förhand;) | |
|
Hej, Om bilen du har idag inte är väldigt speciel på något sätt så blir mitt råd till dig att byta till en 525 istället. Det är inte värt pengarna att trimma en 520. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Tack för svaret. Jo min Bmw är mig speciellt kär. Hur mycket skulle det kosta c.a att trimma den till en 180 hästar, från nuvarande? | |
|
Generellt kan man säga att 1000kr per hk är ganska normalt vid sugmotortrim. Så räkna med runt 25000-35000kr. För dom pengarna plus det du får om du säljer din 520 får du en trevlig 525 eller ev. en 540 om du skulle vilja ha det. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Dimitrije: Om jag inte mins fel så säger man ca:10TK per hästkraft, någon för gärna rätta mig om jag har fel. |
|
| Jisses. Det var inte billigt. Visst är den mig kär. Men det var lite väl mycket pengar för att trimma den. Tack för svaren. | |
|
Dimitrije: sorry skrev en 0 för mkt:) |
|
|
Starre: Om du menar 10.000:-/per hk sä rätt jag dig nu:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Starre: Lika snabba här;) då behövdes rättningen inte:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Ang bromsarna är det nog kanske lite svårt att ge dig ett generellt svar om när behöver uppgraderas, ska du köra något annat än vanlig gatkörning ? Om inte tror jag nog inte att bromsarna behöver uppgraderas.... |
|
|
Gör det rejält istället om du nu ska göra något. Dvs turbokonvertera. Känns lite meningslöst o lägga ut massa pengar på extractor, trimkammar plana topp, porta topp, byta till större ventiler. Då det inte ger mycket mer än som du säger runt knappa 200hk... Dessutom tycker jag att du ska lägga ner det direkt om du inte har möjlighet att göra en hel del jobb själv! Men jag är realist :) |
|
|
m50B25? Borde gå lätt att hitta... För det är en E34:a vi pratar om eller? _______ /Chrille Länk |
|
| varför inte bara lägga i en m20b25? | |
|
Alfred: varför lägga i en m20b25??????????? problem vid besiktningen och slöare motor i grunden, det är ju en m50b20 som sitter i nu, byt motor till en m50b25 istället, då har du 192hk för under 10 000:-!!!!! din motor m50b20 150hk, m50b25 192 detta blir 42hk på 10 000:- allså 238:-/hk billigt å bra!! enkelt å bra, besiktningen märker inget, alla är nöjda å glada. Min förra pärla :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.