AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.005

byta luftfilter eller inte?

m3kär
Den här frågan ställde jag mig själv och började söka igenom gamla trådar på forumet. Efter en tråd var man säker på , ok jag byter.
Läste en annan, efter den nej.
I och med att de som provat har fått så olika resultat börjar det kännas som ett lotteri hurvida just den bilen accepterar ett dubbelkonat luftfilter eller inte.
Jag skulle vilja få fram ett lite annat ljud,ökat vridmoment som bonus. Ni som har erfarenhet kan väl hjälpa mig råd ,så får det det svar med majoritet bestämma hur det blir.
/Rob
fjamsetramsa
Garanterat smartast att behålla orginal...
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Japp, köpte en bil en gång med sådant filter och slängde ut det direkt tog loss Lmm och gjorde rent den från dragolja som kladdat ner.

mvh
fjamsetramsa
Förstår inte alla som vill exprimentera med diverse skit när man har en M bil
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
enda anlednigen är ju att du får fräckare insugsljud
hampe m3
behålla orginal.

Diskuterade denna fårga när ja hade min m3 med olika försäljare o trim shopar, svaret ja fick va att det är inte ngt skit grejor som sitter org i M vagnarna och offtast blir det sämmre än org, dum som ja va tänkte ja ja kunde pröva ett muller rör iallafall från katten o bakåt, det va rena skiten även fast det kom från en av dom stora.

Aldrig mer modifera sådant som är väll fungerande orginal från min sida iallafall.

Mvh hampus
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ska man byta filter bör de nog vara ett av insatstyp som man sätter i orginalboxen... Annars tror jag de endast ger de negativa

Visa användare
44
cardox
318i m-sport 01
Behåll original luftburk men sätt i ett insatsfilter typ Kn eller annat av hög kvalitet. Jag har provat med öppet filter i m3 e36 och e46..Lmm lägger av efter ett tag å dem kostar onödiga tusenlappar.

Martin
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag har haft 2st M3:or och provat både orginal, insatssportfilter(kn) och Greencotton öppet filter och Jr öppet filter. Det sämsta är JR öppet filter...t.o.m för effekten..Det bästa hittils har varit greencotton filtret....ska tilläggas att jag har bra avskärming...+ att jag håller efter det noga. Sen hur mycket effekt det ger o sånt vet ja ej, men det satt på bilen när jag köpte den och det märks att den går bättre än men orginal...Första att säga det i denna tråden:)

Bilen:Länk

/Henrik

m3kär
Tack mina forumvänner, Med era råd och rön så inhandlades ett Kn insatsfilter och därmed lägger jag ner mina övriga filterfunderingar.
Nu får man ta tag i nästa punkt på m3:ans vinterlista.
/Rob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.