|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kommer till slutet av aret att byta bil - igen, pga att langa koerstraeckor, och har till 95% bestaemt mig foer BMW igen. Dock instaellt foer min nuvarande 525dA Touring, kommer jag att investera i en bimmer med 8:a. Saknar motorljudet som jag hade i min gamla E34...Hmmmmm Dock vet jag inte om man ska dra till med en 550i Touring, dra till med ett M-paket, aktiv styrning smat dynamicdrive, eller laegga till extra och ta en 'standardutrustad' ALPINA B5...? Aeven om man inte aer miljonaer, sa aer jag motorentusiast som gaerna betalar lite extra foer att fa lite extra. Laeste just i en artikel pa AutoMotorSport att ALPINA kombin visst gick i 319km/timmen pa NARDO testbanan i Italien. Klart det vattnas i munnen, dock goer en 550i utan fartspaerr runt 285km/t. Inte foer dessa hastigheter gar att uppna i SVerige, men i tyskland och haer i belgien sa aer det ju i princip fri hastighet. ALPINA B5 kostar ju ocksa runt 200 lappar mer, men foer det far man ju en sportkombi!!! Undrar om Autopower kommer att testa B5:an inom kort??? Mvh marineutter | |
|
Du kan läsa min provkörning av Alpina B7 under "Provkörningar"->Ovanliga BMW. Nu har jag inte kört 550i, men väl 545i och M5 E39 (någonstans däremellan torde 550i placera sig), och ingen av dessa var ens i närheten av det brutala drag som B7:an hade. Så för allt i världen, har du råd - Köp en B5 Touring!!!!! Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
| Vad kostar alpinan i grundutförande. | |
|
Jag sæger som Kalle: Har du råd så køp en B5 Touring, alla gånger! Så mycket brutalare. På sikt lær den dessutom hålla værdet bættre æn en 550, B5:an ær ju betydligt mer exclusiv. B5:an ær væl ganska bra standardutrustad också. Se lænk: Länk Micke |
|
|
Wow! En touring som klarar 0-100 på 4,8 s. Inte helt fel om man säger så. DANNE Min bil: Länk |
|
Buspelle |
Varför inte fundera på en M5 Touring? Annars skulle jag nog också hålla på en Alpina. Dock är ju inte prisskillnaden mot en 550 helt oväsentlig. |
|
Nja, jag aer mycket medveten om att den foersta M5 kombin, sedan E34:an, kommer att boerja saeljas i 2007. Sa det blir o vaenta - men den som vaentar pa nagot gott..... Nej, allvarligt sa tror jag nya M5 touringen aer foer 'extrem', sett till pris, nyttjande, service och foersaekringskostnader och inte minst den extrema looken med 4 avgassroer som sticker ut bak etc etc. Inte foer att man inte skulle vilja ha en, men ska man nu kopa fin, palitlig bil fler massor av pengar som ska vara med i 5 ar eller mer sa kanske V10:an och hela paketet blir lite mycket. ALPINAN aer mer en sleeper, med samma prestanda som M5 an. B5:an har saekert mera bruksvaenlig och palitlig i det langa loppet. Vad jag vet sa kommer vael M5:an ligga oever B5:an sett till pris?? Eller aer det kanske tvaert om...Eller 550i, som aer betydligt billigare och saekert gar som bara den. Goer ju 5,5 sek till hundra och goer saekert 285km/t utan fartspaerr. Sen sa drar den ju bara lite oever litern....naer man haller tillbaka pa gasen. De andra 2 ligger nog pa mellan 1,5-1,7 blandad. Men dessa bilar koeper man ju inte om man vill ha bil som aer snal, foer da koer man ju diesel (precis som jag goer just nu). Hoer vael av mig gaellande eventuella provkoerningar naer det nu blir av Mvh marineutter |
|
|
B5:an drar cirka 1.27 blandad körning enligt Alpina själva! (kombi varianten) MvH Martin |
|
| Varför bryr man sig öevrhuvudtaget om en bil drar 1.27 eller 1.5 liter per mil. Om bilen ändå ligger på +100 kr/mil i övriga kostnader som värdeminskning, försäk, skatt, service, däck bromsar osv. Det spelar ju ingen roll om den drar 3 liter milen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.