|
|
|
|---|---|
|
Igår fick Andersson_CSI den stora äran att köra mig till besiktningen med båda bilarna. 750'n var inte helt ok men det var heller inte väntat. Shreck däremot gick glatt igenom med ett helt rent papper. Så nu måste jag inte besikta förrän senast april 2007!! :-) Besiktningskillen verkade gilla att få gå igenom en snyggt putsad sportkärra mitt i vintern och han snodde till sig ett extra varv runt anläggningen. Väntar just nu bara på de sista delarna av från Strong-Strut samt G-Power grejerna så skall hon får åka till doktorn igen och sova vintersömn.. Länk Bilar under 300hk = nej tack!! /Caspar | |
|
Visst glimmar det till lite extra i en del besiktningsmäns ögon, dock inte alla. Senaste tjänstemannen jag träffade i våras välkomnade mig med en öppninsfras som tydligt uttryckte att han inte gillade "sådana här" bilar för dom var så jobbiga att sätta sig i. Det var bara att svälja och hoppas att det inte skulle grumla hans "yrkesutövning". Har full förståelse för att det under en arbetsdag blir många i/ur-klivningar vilket inte är helt bra för kroppen i långa loppet. Dock så var det trist när han så tydligt visade motvilja mot skönheten, besiktningen gick dock bra även om tjänstemannen var nitisk. Han högg ner på en avsevärt yngre tjänstemannakollega som bredvid tog emot en motorcykel. Det första han sa till sin kollega när cykeln rullade in: -Den där får du inte släppa igenom, den låter alldeles för mycket! Kul med tillit till sina kollegor på jobbet... Mats |
|
|
Är det många som har besiktningstider i december? Jag menar; majoriteten av oss Z3 ägare har bilarna avställda så här års... (Hade fått för mig att Cabbar & Motorcyklar bara besiktigades på sommarhalvåret...?) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Jag måste besiktiga senast januari...jäkla konstiga tider att besiktiga sommarbilen. Hoppas på att det inte är vinterväglag, för jag äger inga vintersulor. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Jag har inställelseperiod mellan 1 november och 31 mars (regnumrets slutsiffra är 1), alltså inte alltför lämpligt för en entusiastbil som jag absolut inte vill utsätta för dåligt väglag. Det enda som händer om man inte besiktar inom utsatt tid är ju att man får körbud, men då får man iaf köra till besiktningen. I fjol besiktade jag i början av april utan några som helst problem. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Jag har också en 1:a som sista siffra. jag har för mig att man har tre veckors respittid om bilen har varit avställd under inställelseperioden, så körförbudet inträder inte direkt vid påställning (om bilen var godkännd vid besiktning föregåeende år) Läs mer här: Länk och här: Länk mvh mvh ///Andreas |
|
| Kaspar: hur blir det med kolfiber ? lättar du bilen 100-150 kilo så blir bilens ax sjuktbrutal och kurvhantering förbättrad. Även bensinräkningen sjunker... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.