|
|
|
|---|---|
|
hejsan! äger en 325i -92 och kan inte längre köra med den. misstänker att kopplingen gått. körde och lyckades inte få den över 80 km/h saktade ner och lyckades inte få hastigheten över 40 km/h även om motorn varvades. detta är min första bil så jag har ganska dålig koll och vore tacksam för ett bra svar. är det så att de e kopplingen som gått? och vart ska jag då köpa en kopplingsats som inte kostar allt för mycket? | |
| Låter ju som kopplingen slirar. Bara att byta. | |
| du får gärna skriva var du bytte kopplingen å vad det kostade? | |
| Cruser: Räkna med att ny koppling till 325 E36 kostar mellan 3500-6000kr beroende på verkstad. Bara reservdelarna kostar mellan 1600-2000kr, sedan tillkommer ett par timmars arbete. | |
| dom ville ha 7000 på bmw i mölndal, 4600 på BJ bilservice (gammla bayrische) i mölndal, men de e orginal delar då, funderar på att köpa mekonomens kopplingssats för 1600, vad ingår i den? lika bra att byta urtrampningslager på samma gång va? | |
|
cruser: javisst varför göra något halvgjort? de gånger jag eller bekanta bytt koppling har alltid urtrampningslagret bytts ___ Mvh Patrik N. |
|
Hälge |
Glöm ej att även byta nållagret i vevaxeländen, samt den stora packboxen till vevhuset. Småpengar i sammanhanget. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.