|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Jag tror knappast att det är någon toppförare som kört bilarna, eller också var de yttre förhållandena dåliga. Det var mest nyfikenhet från min sida, egentligen inget som har med jämförelsen mellan M6 och F430 att göra. | |
|
Hej, vad du än gör köp en M6, snabbare än f430, roligare, råare och den låter som en rockkonsert. Jag har kört båda jag vet vad jag talar om, sedan byter du till kelleners avgassystem, då låter den som en f1 blandat med en r1 |
|
|
lyckades hamna i en merca idag istället för M6, var inte oroliga, var enbart för lite provkörning. Har kollat upp lite och det lutar just nu åt en ny M6 coupé som "tjänstebil" men säljer av båda BMW:na så får vi se om det blir nån liten shopping vagn senare. Criss: nja, har en såndär röd bil men en häst på som är ute och rullar lite på sommaren också, tror inte den skulle gilla garagepolaren du föreslår ;). Sålde 645:an och köpte E46 och Z3, nu är livet roligare |
|
| lyssna på herrrrennen HAN VET VAD HAN PRATAR OM !!!!!! | |
|
Z3_turbofreak Vi får väl se när den parkeras bredvid frugans 360 spider. ;-) 2 väldigt olika italienare i garaget kan ju bli problem. Annars får jag väl byta 360in mot en Gallardo roadster |
|
| criss kan vi få se bilder på era bilar? du har nog grymmast garage på hela siten | |
|
När teknikensvärld testade bilarna sist så TROR jag det var regn till och från men det är inte säkert,jag brukar minnas bra när det handlar om bilar! Mpower |
|
V12 LeMans |
Läser lite noggrannare nu på "bankalaset" i Teknikens Värld : Testet gjordes av självaste Peter Sundfeldt , som enligt mig har koll på läget . Ja , criss , Gallardo spyder valdes till årets snyggaste sportbil av någon utländsk motortidning , om jag inte minns fel . Go for the open Gallardo , criss . ;-) Hehe , det är inte ovanligt i alla fall utanför Sverige att de som har en Ferrari i garaget även har en Lamborghini . De är ju två olika personligheter , precis som M6 och de italienska sportvagnarna är helt olika bilar . Italienska bilar har mer karisma . It´s a madder of taste , skulle jag vilja säga . |
V12 LeMans |
Som Lambo-entusiast mäste jag ju nämna varvtiden för Gallardo från "Bankalaset" förra året (Teknikens Värld nr 13/04) :(hittade tidningen i mina gömmer) 1:11,2 sekunder , att jämföra med 5 miljonersbilen Porsche Carrera GT klarade Knutstorpsvarvet på 1:12,4 . 911 GT3 RS gjorde varvet på 1:16,6 på ett blött Knutstorp . |
|
diou: Tydligen vet han inte vad han pratar om då testet talar sitt klara språk nästan 4sek skillnad på den banan. I rest my case |
|
| Fyra sekunder på varvet är att betrakta som utklassning. Av tiderna på 330i att döma finns helt klart utrymme att bättra dem med en vassare chaufför, men fyra sekunder är en rejäl skillnad. Jag kan inte se att något talar för att det skulle gå att putsa så mycket mer på M5/M6 tider jämfört med F430 att 4 sekunder skulle hämtas in. | |
|
Z3_turbofreak om du har så mkt pengar köp för fan en SLR så har du grymmast bil i sverige o den sätter nog på frugans bil om du inte tämjer den hehe ett gott råd bara. |
|
|
Jag håller med Diou SLR rockar! Är den i närheten av Gullwing-andrahandsvärde så är den även rätt ekonomiskt, men framförallt får "Batmobil-looken" allt annat att se larvigt ut. Prestanda är helt ok förutom vardagskörnings-skrik från keramik bromsarna. Och javisst, skärmsläckarbilden är mig själv bakom spakarna på en silverfärgad SLR! Räcker inte slantarna till SLR är det behovet av baksäten som skall redas ut innan Gallardo / M6 M5 diskussionen tas. Funderar själv på ny bil till våren, kanske en Porsche GT3, M6 / 5 eller Mercedes CLS AMG. |
|
|
Diou: Det är inte pengar det handlar om utan tid.. Sålde 645:an och köpte E46 och Z3, nu är livet roligare |
|
|
Nu har man hittat rätt tråd om man vill leka med grabbarna som har pengar. Tänk om man ens kunde fundera på dom bilar ni pratar om, vore kanon. Är grymt avundsjuk ( men inte missunsam). Aston martin db9 vore absolut mitt val. |
|
|
"Det är inte pengar det handlar om utan tid.." ?? Leveranstid ?? Annars kan jag ju instämma i att en SLR, gärna Brabus-varianten, är svårslagen som "bruks-coupé" :) Och de finns ju att köpa i Tyskland, utan väntetid... |
|
| dom flesta super sport bilarna är för omgående lev i tyskland jag förstår inte vad det är för tid ni pratar om ??? säg till z3 turbofreak om du är intresserad av nån M6 eller nån annan sport bil jag känner en som vill sälja en eller två av hans sport bilar. | |
|
skojjar ni? har ni aldrig hört det uttrycket förut? Det är inte pengar som saknas utan tid, tid att hinna med att jobba ihop dom. =) Sålde 645:an och köpte E46 och Z3, nu är livet roligare |
|
| Jag ska bli mäklare som turbofreaken sen ska jag köpa kommande M3 ! = ) | |
|
Baader Så här ser det ut för tillfälligt. Länk Z3_turbofreak Så gick det med garagepolaren när man vände ryggen till. :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.