AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.203

För/nackdelar med M6

Sida 1 av 3
Z3
43
Z3_turbofreak
Z3 3.0 roadster -00
E46 M3 -03
Saknar 645:an lite och funderar på att byta tillbaka till något liknande, blir att sälja båda pärlorna isåfall men vad har ni att säga om M6, ska man vänta till våren och köpa en beg eller ska man beställa en ny?

För och nackdelar med bilen jämnför med 645:an?

Sålde 645:an och köpte E46 och Z3, nu är livet roligare
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Jag tror inte så många av grabbarna här har en 645 ci och sen tror jag ännu färre har M6. M6 är min DRÖMBIL!!! Om du har råd köp, köp en ny och sälj den aldrig. Kolla på m5board lite större risk att nån därifrån har haft båda bilarna och kan svara på din fråga....
Z3_turbofreak:

Har kört 645 på vanlig väg och M6 på mantorp och gällande M6:an:

-Väldigt tung bil
-De 507 h/k behövs verkligen för att kunna köras snabbt på en bana

+En skön Gt vagn att glida på tyska vägar
+vacker design

Men frågan är om inte M5 är ett bättre köp.......
M6 dricke sjukt mkt bensin, det är den enda nackdelen. Eller så kan man säga att tanken är för liten ;)

Lite M6 filmer:

Länk

BMW M6 site:

www.m6board.com
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Den är långsammare än 997 Carrera S runt ringen...

Men en mycket bättre GT vagn och mer praktisk än 997.
Gustav:

M6:an runt mantorp tar en evighet och ger inte samma kick som F430, gällande märket P så ber jag att få återkomma senare:)
Kan nog hålla med, BMW M6 är itne en renodlad sportbil som 911 eller F430. Det är en GT vagn.
zh
53
zheep
M5 3,6 -91
M5 3,6 -90
säger bara att köpa en splitt ny bil e ju en förlust oavsett.. vänte lite å köp beggad... 1 ägare e inte så farligt om d e rätt ägare... å oftast e d rätt ägare på sånna bilar...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Vänta till nästa år och köp en M6 cab, då har du dessutom ersatt Z3:an!?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En annan nackdel, det är en BMW vilket innebär att den kommer värdeminska snabbare än din nyinköpta laptop! :)

Starre:

Jag har själv testat F430 på mantorp, och samtidig set M6 bli testat på mantorp. Och jag får tyvärr meddela att M6 är snappare än F430.

Så "bara" en GT bil vet jag inte... :-)
Z3
43
Z3_turbofreak
Z3 3.0 roadster -00
E46 M3 -03
tack för alla svar, har funderat lite och det blir en ny i vilket fall som helst, vill juh kunna bestämma vad man vill ha i bilen jue =),

Angående Sani's svar, har lite dåligt koll här men kommer det en m6 cab nästa år? Är nog mer sugen på en coupé iallafall.

Får åka ner och prata med pojkarna på BMW imorgon.

Sålde 645:an och köpte E46 och Z3, nu är livet roligare
@ Z3_turbofreak

Funderade själv på en M6a men tänkte om och
lade till 100 papp och köpte en Gallardo istället.

Du slipper att förlora en 1/2 miljon på 2 år oxå ;-)
StigM3:

Körde du även M6? Jag hävdar ändå att F430 var snabbare runt banan än M6 framför allt upplevde vi(se STEPHANS dagbok) att M6 var betydligt tyngre och inte lika rapp.
V12 LeMans
Ja , starre , för att citera "bankalaset" i Teknikens Värld nr 16/05 :

varvtid runt Knutstorp :

Ford GT 1:12,9
Ferrari F430 1:13,4
Maserati GranSport 1:15,4 (snabbare än M6 ,till skillnad från Automobils test på Gotland)
BMW M5 och M6 1:17,2
BMW 330i 1:18,5

criss : blev det e-gear eller "vanlig" vxllåda på Gallardon , grattis (har själv "lyssnat" på Gallardos på Lamboträffar på Falkenberg)

ljud från kommande race-Gallardon
Länk

StigM3:

Den är snabbare runt Knutstorp banan i alla fall skiljer nästan 4sek vilket är en evighet på en sån kort banan.

V12 Le Mans:

Tack för infon
V12 LeMans
varsågod starre , ;-)

Intressant att notera att det skiljer endast 1,3 s mellan 330i och M6 , så med lite motortrim och chassitrim borde 330n hänga med M6an . Hade varit intressant att veta varvtid för Z4 med nya 3 litersmaskinen och Alpina Roadster S också för den delen .

Men kommande M3an borde bli snabbaste standardBMWn på Knutstorp .

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Konstigt att M5an och M6an fick en lättare tid med tanke på att M6an ändå är 100 kg lättare?

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Vem körde i Teknikens Världs test på Knutstorp?
Finns det mer info om yttre omständigheter, t ex temperatur?
V12 LeMans
Nockenwelle : Vet ej vilka som stod för rattandet , förutom att det stod en fotnot i tabellen , om att ägaren till Ford GT hade kört själv .

Men TV-gänget kanske kan ge mer info om du hör med dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.