|
|
|
|---|---|
|
Vad är det mer exakt? 790kr för ett halvår med 735:an i garaget. Låter det rimligt? mvh | |
|
ex från Trygg hansa om du vill ha avställningsförsäkring så måste du ha halvförsäkring eller hel på tex sommaren och då gäller brand stöld m.m när den är avställd.Fast detta är bara ett exempel på hur det kan se ut.jag TROR även att du kan ha en avställnigs försäkring enbart utan att vara försäkrad innan i bolaget men då får du inte brand, stöld m.m jag har inte i huvudet vad som täcks då. Tips ring TH imorgon och kolla det kan vara billigare än 790 kr. Mpower |
|
| Betalar 360kr helåret för garageförsäkring (samma sak) i LF. | |
|
Ambush: Hur lyckas du med det? Min avställningsförsäkring höjdes från 900 till ca 2500... ... också LF. Har bytt nu och betalar 700 istället. ///BMW - Was sonst! |
|
|
olika omfattning på dem kanske? Mpower |
|
|
Ja kanske, men en ökning med 1600 över ett år för en avställningsförsäkring verkar inte helt friskt. Är ju nåt sjukt när en avställningsförsäkring är 2,5gånger så dyr som en halvförsäkring till en Volvo. Betalar 1000:- /år för Volvon. ///BMW - Was sonst! |
|
|
kolla andra bolag på den bilen,det verkar väldigt dyrt för avställningsförsäkring! Mpower |
|
|
Jo jag vet. Har även bytt till trygg hansa. If var än mindre friska som ville ha 3600 för en avställningsförsäkring. Man undrar ju om de ens vill ha kunder med en sån prissättning. Eller så är det bilmodellen de egentligen inte vill försäkra. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Usch ja 790kr/halvår är för mycket för en sunkig avställningsförsäkring. Å jag hade ju ingen koll på att ens begreppet "avställningsförsäkring" fanns. Så jag svalde ju allt i god tro! Tror ni man kan byta bolag NU? Eller brukar det vara bindande? mvh |
|
|
ställ på bilen sen av igen och byt bolag,det borde funka.Kolla vilken omfattning du har om du inte vet det sen jämför med rätt omfattning. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.