|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
det kan jag lätt svara på... men tänker inte göra det här pga: risk för att detta spårar ut helt WoX PS: admin kan låsa denna tråd om han vill En gång BMW alltid BMW |
|
|
ja då är jag tillbax med min tråd !! har bytt Hydralpaketet + Styrenheten och nu så är det bättre iaf. Ända problemet är nu att den driver lite högt framåt samt så går inte backen i som den ska. min fråga är nu om man måste jusetera in något ?? WoX |
|
|
AJ då var man tillbax... nu funkar den och allt verkar till det bättre iaf :=) säger bara en sak.. kostar det så smakar det .. he he WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
Hej, Vad var det för fel på den ? Mvh Jimmy |
|
|
Hej! tänkte bara höra om du bytt koppling?? en kompis hade en 97 som växlarna spökade på. flera gånger lämnade 1:an i när vi skulle ha igång den. alltså det var omöjligt att få i friläge så att den gick att starta. backen krånglade också. han var väldigt orolig om att det var allvarligt fel. han bytte hela koplingspaketet, med tramplager och tryckplatta. sen dess har den funkat klanderfritt. du hade dock inte riktigt samma problem men detta kan vara nånting om växlarna inte går i som dom ska. |
|
| Koppling är nog ett bra grundtips, folk i gemen kör SMG bilar på samma sätt som en automat, dvs på tok för mycket smygningar där kopplingen ligger och slirar. Detta kan resultera i kort livslängd på kopplingen, min gick efter efter 5000 mil. Betydligt billigare (tror jag gav strax under 5k för verkstadsbyte) än saker som nytt hydralpaket osv. | |
|
Sitter ny koppling i den då den var dålig när jag köpte bilen.. Sedan så var det lite knas med backen med.. men det pga: att ett clipps som ska hålla vajern hade trillat bort. felet attt den drar ur batteriet är inte klart till 100% men till 99% så är det + kabeln från batteriet som spökar men det ska fixas på Fredag om allt blir som Det är tänkt. =) är SKIT nöjd med bilen för övrigt.. tror att det är svårt att hitta en i bättre skick. iaf: för de pengar jag gav... WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.