|
|
|
|---|---|
|
jag var och jagade i helgen hunden försvann i skogen då jag började leta vart det många start och stopp alltså motor på motor av det gillade inte bimmern så den gick in i nödäge och visade den gula motorsymbolen,Kontenta starta och stanna inte motorn många gånger i tät följd för då badar katten i soppa och styrsytemet säger ifrån.Men när jag låtit bilen gå normala cykler så slocknade lampan och allt är frid o fröjd igen.Var och nollade ur felkoden den hade bara dykt upp en gång ,,,Mvh "ska ta Jeep`n nästa jakt.Inge kul att slänga bloddroppande djurkroppar bak i kvinnans shoppingvagn,,, | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För kännedom har du läst denna tråd ?? du kan börja från sidan 3. Länk ///MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lamdasonder slits med miltalet, vilket gör att tiden som de börjar reglera ultimat förlängs och kan vara en bidragande orsak att du hamnade out of limit och varningslampan tändes. VAG har en rekomederad intervall på ca 14.000 mil för byte av lamdasonder på en del modeller som exempel. Sedan är M52 mycket känsligt för att startas kall och tex flytta bilen några meter och sedan stängas av, resulterar ofta till misständningar dagen efter, och har man flyttat bilen flera ggr så är det inte alls ovanligt att den inte startar alls. Detta problem har till viss del elimineras i de modeller som har longlifestift dvd fyrelektrods platina stift vilka inte är så känsliga för surning. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.