AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.973

Hur få igång trådlös telefon i mittkonsollen?

bm
18
bmw_z4
X5 40d -11
Jag har en trådlös telefon i mittkonsollen men saknar batterier till den. Den spec på batterier som står i handboken går ej att hitta. Vilka batterier kan man sätta i samt hur startar man den? Handsfreen i övrigt fungerar som den ska...
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Vad är det för märke på telefonen?
Det bästa är nog att gå till BMW och höra om det finns som reservdel. Annars är Länk samt Länk två heta tips.

Lycka till.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
bm
18
bmw_z4
X5 40d -11
Vet inte vad det är för märke, hur ser man det? Det står enbart BMW på den men den är väldigt lik en Siemens Gigaset som jag har hemma...

Att hitta batterierna blir nog inga problem så fort jag vet vilken spec det ska vara på dem. Vet nån Volttal samt hur många mAh de har i original?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Köpte batterier till min på Kjell&Co. Det står i instruktionsboken vilken spec batterierna ska ha och de jag köpte låg aningen över dessa siffror. Tror jag betalade 22kr/st för dom.

___
//Ulf
bm
18
bmw_z4
X5 40d -11
Har sökt på nätet på den specen men inte hittat nåt. Visste K&Co vilka av deras som uppfyllde BMW:s spec?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag skrev ner namn och spec från min instruktionsbok och visade lappen och han visste direkt vilka batterier som skulle funka. Har du ingen instruktionsbok för telefonen?

___
//Ulf
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Lättast och smartast är att ta med telefonen till butiken. Då tror jag dom löser det ganska fort. Om du har en instruktionsbok är det självklart smart att ta med den.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
bm
18
bmw_z4
X5 40d -11
Jo jag har instr boken men den spec som anges där (SAFT VH1200/1200mAh eller Panasonic HHR110AAB/1020mAh) går inte att hitta på nätet i varje fall och på Clas Ohlsson hade de ingen aning om vilket av deras batterier som uppfyllde de kraven... Får besöka K&Co i Malmö nästa gång jag är nere...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det var precis den infon jag hade när jag gick till Kjell&CO och jag har för mig att de batterier jag köpte låg på ca. 1400mAh. Dock var dom någon mm längre eller lite annorlunda form i ändarna för jag fick kämpa lite för att kunna få fast luckan igen. Hade ju lämnat mina gamla batterier i affären så jag kunde inte jämföra.

___
//Ulf
Batterierna från Saft och Panasonic ovan är av vanlig AA-storlek.
Försök håll kapaciteten nere runt 1200mAh, då får du inga problem med laddkretsarna i telefonen.

FP
bm
18
bmw_z4
X5 40d -11
Har testat med nya batterier men luren är helt död. Kan man byta luren eller måste man köpa en ny? Var och kollade på BMW idag och en ny lur kostar 3900kr! Eftersom handsfree funkar så känns det lite dyrt för att "bara" få en trådlös lur i bilen...
Det borde gå att göra en koll i luren innan den skrotas. Tänk på att de laddbara batterierna i regel är så gott som tomma när de köps.

FP
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det stämmer som Folke säger. Min lur var helt död innan byte av batterier och efter byte när jag la den i sitt fack så såg man batterisymbolen i displayen. Jag lät den ligga där någon dag innan jag testade att slå på den.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.