|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Hur går man tillväga för att byta bromssköldarna bak, mina har sakta men säkert börja försvinna. Har ersatt fästena för handbromsbeläggen med skruvar dragna inifrån men nu är det inte mycket kvar att laborera med. Hur byter jag ut eländet, är det bökigt att göra? Tacksam för svar och tips från oraklena här. / Peps | |
|
Det är lite pyssel... bort med bromsok, skiva/trumma, handbromsbackar och wire... sen ska det bara vara att lossa och byta... sen tillbaka med allt och lufta och justera... Mvh, Magnus. |
|
| Ett annat trick är att använda clipsen från en audi 100 runt årsmod -90 för att låsa sprintarna till handbromsbackarna... | |
| Tack för svaren men sitter inte bromsskölden så att jag måste lossa hjullager och skit för att ta bort/sätta dit skölden? / Peps | |
|
Tja...Ta och skär ett snitt på den nya bromsskölden så att du kan bända den på plats "lite smidigt" och med rimlig arbetsinsats.. Blir alldeles för mycket arbete med att sätta dit bromsskölden hel...Tycker jag..Det syns ju ingenstans om du gör snittet på "rätt ställe" på skölden..Lycka till" Mvh Janne. |
|
|
Tack för det Janne! Jag provar i helgen och ser om jag får till det. / Peps |
|
| Är det krav på bromssköld? Har nämligen plockat bort mina då dom var lite kexiga. Funkar ju bra då bilen inte används på vintern och hålls ganska så ren. | |
| Du fäster väl handbromsbackarnas fästpinnar i bromsskölden. / Peps | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.