AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.306

Tänkte bidra med lite nya bilder på min M635csi

Sida 1 av 3
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Länk

Så har man varit ute och plåtat lite. Vad tycks?

//Daniel

p.s.
(Tänkte lägga upp den på Galleriet men numera måste man tydligen vara Pro-medlem för det...)
Riktig läcker. Snyggare kaross än så där blir det inte...
Kul att du har hållit den original!

Keep Your Distance!
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tack! Hehe original kan ju diskuteras, men inte en massa onödig styling, bara 19"-fälgar och lite lägre...

//Daniel
M3-lappen
otroligt vacker.. skapar verkligen ha-begär.. riktigt snygga dom vagnarna.. jag vet att det står en likadan med massa alpina märken på jobb-parkeringen på volvo i göteborg :)
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Den är fantastsikt snygg. Jag var bra sugen på den också när den var till salu. Det enda lilla lilla negativa för en originalfreak är väl att inte "rätt" motor sitter i bilen.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "
Kan bara hitta två fel, annars ser den ruskigt fin ut. Potential!

* Moderna fälgar till ett gammalt formspråk, som dessutom är alldeles för stora
* Wunderbaums är ett brott

:))

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Det första jag gjorde när jag köpt bilen var att slita loss Wunderbaumsen... Tur att luken försvann och nu luktar den som den ska, nästan inget alls...

Personligen gillar jag fälgarna skarpt, är inte speciellt förtjust i originalfälgarna...

//Daniel
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Olof:
Jag håller med dig.
Wunderbaumsen är dock bortplockade så det är bara fälgarna kvar.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Bra! Bara ett steg kvar till perfektion då :))

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Riktigt fin vagn du har Dannemann,med precis "rätt"stuk.En finfin motor dessutom.Fälgarna är väl en smaksak,tycker att dom som sitter på är helt ok,även om tex.BBS splitt i 18 tum suttit ännu bättre.Tycker också att M5:ans fälgar från 3,8:an passar på 6-serie karossen.Org.fälgarna är inte mycket att hänga i granen om man inte är orginalfreak.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Se det som att han behåller originalfälgarna i ett finfint skick eftersom de inte används...
Annars tycker jag de fälgarna passade väldigt bra på bilen.

///BMW - Was sonst!
Wow, vilken klassiker. Den sista BMW som ej var spärrad vid 250 km/h! Har du testat att maxa den?
Helga
Så vacker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

//Helga
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fantastiskt snygg och skapar absolut ett visst habegär! Som Gustav säger, en klassiker!

635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
SKÖNT att du tagit bort Wunderbaumsen!
Det var verkligen en jättefin bil du har, fälgarna tycker jag fungerar bra på den, dom är så raka och distinkta med lite race-feeling.
Fungerar det bra med 19"? Vad har du för profil på däcken? Hur mycket är den sänkt? För det är den väl, antar jag.
Anledningen till att jag undrar är att jag vill byta till 18" Alpina 9" breda (som framfälgarna till Alpinas e31:or) och då har jag i så fall tänkt sko dem med 245:or med 45-profil, så att det blir "lite gummi" utanpå fälgen, jag gillar inte när det bara är ett lager eltejp på dem:) Rullomkretsen sk*ter jag fullständigt i bara bilen ser ut som jag vill;) Till det har jag tänkt sänka den lätt ca: 10-15 mm.
Jag vill ju inte att det ska ta i någonstans.

Problemet när jag ser din bil är bara att jag blir så sjuuuuuk, jag vill hem till min egen (vanliga tråkiga 635:a)och köra.

Var kommer bilen ifrån? Är det du själv som importerat den?

Ta väl hand om den, det är en klenod!

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Mycket snygg bil!

//Roffa
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Bilen är avställd och står varmt och skönt i privat garage en bit från min bostad så jag kan inte kolla profilen nu, men det är inte mycket gummi inte, tror det är 235/35. Till nästa däckbyte blir det lite bredare 245-255.

Den har varit i Sverige i mååånga år. Dock stått avställd läänge då den endast rullat 13000 mil. Vet inte hur mycket sänkt den är, men inte så mycket, har inga problem med att det tar i. Bilstein sitter på =)

Har inte testat att maxa den, men det är nog runt 300km/h.

//Daniel
265-270 km/h mätarfart gissar jag. En B6 3,5 261 hk gör runt 255 km/h på mätaren.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Gustav

Beroende på vart det framtida varvstoppet kommer att ligga kan den teoretiska toppfarten ligga på upp till nästan 340km/h och med 350hk under huven tvekar nog inte de flesta på att toppfarten är långt över 270km/h.

//Daniel
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Kommer nog aldrig testa iaf... =)

//Daniel
Med det cw värdet som är på den karossen, så ska du nog vara glad om du kommer upp i 270 skulle jag tro.
Annars jävligt läcker bil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.