AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
875

Larm E90 delvis testat

ma
38
madseja
E90 330i -05
Drag i spaken till motorhuven. Stäng allt (utom motorhuven) och lås bilen. Bilen är nu larmad med motorhuven på glänt. Öppna motorhuven helt. Larmet går!!! Nu vet man att larmet ljuder och förmodligen fungerar vid inbrytning den vägen. För att testa inbrytning via dörr, bagagelucka eller fönsterruta överlåter jag till Forumet att testa.

madseja
Det räcker att låsa bilen med sidorutan nere och gå förbi utanför för att larmet ska gå, har jag upptäckt!

Keep Your Distance!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Dagens problem är att i princip ingen männsika bryr sig om ett tjutande billarm. De flesta tänker nog, kan ägaren fixa till felet på den där bilen så jag slipper störas, tyvärr.

Annan sak om man själv är i närheten av bilen. Men det är iaf inte jag så ofta om jag inte är hemma med bilen.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Fredrik har rätt.

Ingen J*vel bryr sig om en tjutande billarmsirén.

DÄREMOT så funkar ett vanligt signalhorn bättre! Att bara koppla det så att det konstant tjuter. Då är det många som reagerar med "Vad är det för idiot som hänger på tutan?", samt tittar efter syndaren med kort stubin.

Tänk er själva att du plötsligt hör någon som hänger på tutan nere på parkeringen. Då går man ju och tittar för att se vad det är för en person...

mina 0.02$

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Man får koppla dit ett riktigt kompressorhorn till larmet, fasen om ingen skulle reagera då!

328 [Avställd]: Länk
318: Länk
/Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.