AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.815

Angeleyes E46

Sida 1 av 2
tja.
har en 98 E46 utan xenon ljus och hade tänkt köpa angeleyes till den men jag vet inte vilka jag ska köpa?
har sett dom på Stylabilen och dom ser bra ut men ja tycker dom är så tjocka.
har sett på Ebay att dom har en variant av ett glasrör?
Nån som vet om det gå köpa här i sverige?
Eller om det finns fler butiker som säljer angeleyes i sverige?

Tack på förhand!

Och jag är 100% säker på det. ;P
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
min har jag köpt på ebay. CCFL kallas dom.. kanske dom du menar? lätt att montera.. sitter bra o lyser jätte vitt o fint =)

// M.v.h. Spajjjs
okej. du vet inte vem du köpte dom av?
vad fick du betala för dom?
var inne å kollade men ja tycker det va svårt att hitta till den gammla fronten inna faceliften och utan xenon.
Hittade en massa från 99 å uppåt. Men 99 kom väl den nya fronten har jag för mig :S

Sp
3.093
Spajjjs
Länk

av han köpte jag. priset landade på ca. 600:- inkl frakt om jag inte minns fel. tror nog att han skall ha till e46 utan xenon oxå. kolla där.

vad e de för front du snackar om?

// M.v.h. Spajjjs
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Det finns både smala och tjocka ringa på Stylabilen, personligen tycker jag att de tjockare ger snyggare sken.

Min bil: Länk
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Så här ser de tunna ut:
Länk
Kostar ifs mer än 600:-, sorry
Mvh

Min bil:
Länk
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Spajjs...har du någon bild på din? Var det svårt och sätta dit dem? (om man inte har så mkt erfarenhet)
okej. men då vet jag.
sorry menade facelift :D

jarivan: jag hade inte så mkt erfarenhet om just E46 med på 10 min så hade jag tagit lös strålkastarglaset. Det enda som var lite trixigt var klipset som håller ihop listen under lyset och skärmen.
Men om man söker här så finns det en länk på hur man tar isär strålkastarna.
dok på eng men bilderna gav nog mycket hjälp.
Men är man bhara mycket försiktigt med alla klips och kollar hur som är gjorde så är det inga problem att ta isär det utan att nått ska gå sönder :)

okej. men då vet jag.
sorry menade facelift :D

jarivan: jag hade inte så mkt erfarenhet om just E46 med på 10 min så hade jag tagit lös strålkastarglaset. Det enda som var lite trixigt var klipset som håller ihop listen under lyset och skärmen.
Men om man söker här så finns det en länk på hur man tar isär strålkastarna.
dok på eng men bilderna gav nog mycket hjälp.
Men är man bhara mycket försiktigt med alla klips och kollar hur som är gjorde så är det inga problem att ta isär det utan att nått ska gå sönder :)

Sp
3.093
Spajjjs
jarivan: här finns en bild o dagsljus och en bild i mörker. Men det ser finare ut i verkligheten. riktigt starkt vitt ljus e det... kalasfint =)

nej det var inte svårt att ta loss. kan underlätt en del om man tar bort spolarmunstycket till lampsoplningen om man har det. då kommer man åt klipsen på undersidan mycket lättare.
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Fanzy... kan du vara snäll och länka till sidan om hur man tar isär strålkastarna? Letade mkt men förgäves

Tackar
detta är länken på hur man tar isär strålkastarna på E46.
Det enda som jag inte förstog mig på var hur man skulle ta lös strålkastar spolarmunstycket. men har du en kompis så kan han bara ta hela listen med munstycket och hålla ut det när du tar bort glaset.
eller kanske nån vet hur man tar lös själva spolarmunstycket?

här är iaf länken:
Länk

ojj ;) kanske ska läsa lite först.

Spajjs: skulle du kunna tala om för mig hur man tar bort spolarmunstycket?
jag var där å drog å bröt men fick inte lös det?
hur gör man? :)

ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
tackar för länken Fanzy, men det hjälpte mig inte så mycket för jag har E36 :(
hoppsan.
ja då vare sämre. men ja tro det ska vara nått liknande på den med. du åker nog på att ta lös hela grillen på den.
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Angånde placeringen av ringarna... Skall de sitta bakom linsen mot reflektorn eller skall de sitta framför linsen mot ytterglaset?

har kommit halvvägs :)
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Mot reflektorn på E46 och mot glaset på E36
Mvh

Min bil:
Länk
Tänkte höra om nån känner till ett sätt att ådstakomma den där lilla projektor-looken som äkta xenon har även i avslaget läge. Köpte ett set med 2 Xenon-hid från xenonkungen. Skenet blev bra men lysena ser ju ut exakt som innan i avsläckt läge... Har redan lagt ut 4000 spänn så jag trodde att de skulle ingå en xenon-look också.... nån som har nått billigt tips?
.... Min bil: 320 e46 -02 (faceliften) med vanliga ljus innan hid-satsen sattes dit...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Nåt annat sätt än att byta ut strålkastarna mot projektortyp är nog svårt att åstadkomma, och jag tror du får bättre ljus på dina originalinsatser med xenon, än projektortypen.

BMW CS #5206
Köpta likadana ringar som finns på stylabilen.
Riktigt lätt att montera. tog ca 40min så var allt klart.
så fint CCFL ringer lyser. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.