AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.034

Kombi för < 60 000?

Sida 3 av 3
Både Forden och Opeln är ju riktiga skitbilar så jag skulle nog välja Toyotan även om den är lite trist.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Trist är bara förnamnet...huuga
Etta Camry, med Vectran på andra plats, Scorpio? Inte ens om det vore den enda bilmodellen på jorden, den är inte bara dålig, utan även extremt ful, men jag hade hellre letat upp en Passat, E34 Touring, eller en lite mindre kombi; Golf III Variant.

Mvh Stephan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Du hinner få ett "sista råd" i och med att du fortfarande inte handlat någon vagn och därmed har "bimmer'n" kvar :)
>>Toyotan<< blir ju valet om bilen bara ska vara ett "hyffsat tillförlitligt" transportmedel och att du "pallar med" framhjulsdrift och plastigheten i kupén..mm.mm. :)

Men lova att du inte kommer hit och grinar sedan när "Toyan" är inköpt och BMW'n väck ;)

Mvh Janne.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
hmm, jag saknar ju redan BMW:n...känns ju inte lattjolajban skoj att börja harva runt i tex en Toyota..men det får bli ett "hundår" nu på bilfronten..sen ska banne mig huset belånas så man kan köpa riktig bil :) (undrar vad frugan skulle tycka om den idéen, hehe...)
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Det blev en Audi A4 Avant..liite bättre än en Toyota iaf
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
bra köp!hade inte bmw funnits hade jag banne mig kört audi istället, enda felet med audin är drivningen, annars finns mycket av bmw känslan i audi med!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...Säkert ett bra köp om man som sagt "pallar med" framhjulsdriften" och att bilen har en "latent bomb" under huven>>>Dvs hur långt har bilen rullat och är kamremmen< "latenta bomben", bytt under föreskriven tid?

Annars byt rem nu!

Mvh Janne.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Janne T> Latent bomb, nu tar du väl i lite.. Byte var 12000:e mil på dom flesta VAG-bilarna. Jag körde (ovetande) min rem till nånstans kring 19000 mil, utan brott. Så det är ett byte som görs en eller två gånger under bilens livslängd.

Sex på alla fyra, roligast så!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

He,he...Jag ville baras belysa lite "hårdare" vad jag tycker om detta system med kamrem på bilar...Tycker det bara är ett sätt för biltillverkarna att spara pengar på bekostnad av den "stackars" bilägaren.

Kedja ska det vara....Visst, just Audi har väl inte sååå stora problem med kamremsras vad jag har hört.
Men dyrt att byta på dem "Audisarna" med lite trängre under huven...OM man inte skruvar själv vill säga :)

När någon av BMW's M-bilar går över till kamrem,då lämnar jag märket.

Mvh Janne.
Audi har gått över till kamkedja i dag på nästan alla motorer, första modell var väl nya A8, med S4 B6 V8 som god tvåa.

Jag håller med dig Janne, men när det som på många äldre VW/Audi, inte finns något bytesintervall, har jag inget problem med rem.

Mvh Stephan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok Stephan....Det där med "inget bytesintervall" gör mig ännu mera mörkrädd måste jag nog säga..
Gummi åldras, oavsett vad en biltillverkare tycker i sitt "serviceprogram"..

Som sagt,alla seriösa motortillverkare som "tänkt till" har kamkedja/or på sina bilar.Iaf dem som tänkt vara "top of the line" s.a.s.

Ok...Så t.o.m. Audi!?! har börjat inse att remmen ska "skrotas" :)...Inte en dag för tidigt.

Mvh Janne.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
kamrem mm byttes igår faktiskt :) bilen köptes till rätt kurs då denna operation var förestående.

Jag håller med om att kamrem är mindre bra..dyyyrt att byta och potentiellt farligt..sen att man måste plocka isär hela fronten på bilen för att byta..inte mekarvänligt direkt.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Se där,bilen blev t.o.m. billigare bara pga att den är "felkonstruerad" från början :)

Ok...bra att det nu är gjort,och bra "deal" för dig också då :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.