|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag vill nog hålla med wendtan om att E34 børjar kænnas gammal invændigt. Dæremot ær det næstan ingen skillnad mellan E39 och E46 invændigt, med motsvarande utrustning vill sæga. Båda två kænns fortfarande moderna. Behøver du inte det extra utrymmet i E39 ær ju E36 ett bra alternativ. E36:an ær roligare att køra. Fast du får ju mer bil før pengarna med en E39... ;) Micke |
|
|
Känns gammal? vad spelar det för roll det är ju en BRA bil ferlin vill ha till familjen skulle nog försöka hitta en ruggigt fin 525 touring av 95-96 års modell då har man den gedigna Bmw känslan plus den tvättäkta Bmw designen Länk Mvh Danne |
|
|
E34 är en fin bil, helt klart..jag hade en 535 -90 i drygt 2 år och var mycket nöjd med den! Däremot känns inredningen riktigt daterad i jämförelse med E46:an som har kalasfin inredning i mina ögon. Hittade denna: Länk Honda har jag bara bra erfarenhet av, fina motorer och dom känns hyfsat välbyggda. Mor och far hade en Accord 2.2 för några år sen..rätt skönt ljud i motorn faktiskt. |
|
|
Wow! Läcker bil! Skynda dig att köpa annars kanske jag hinner före! En BMW kan ju vara dötrist....och tråkig...och...och... alldeles underbar!!! |
|
|
Wendtan; Jämför en snygg interiör, Manuell A/C, "Old style" airbagratt, ingen passagerarairbag är inte snyggt, sedan lyfter mörkt trä eller kolfiberpaneler upp utseendet, detta är den snyggaste interiören till E34... Länk Liknande E46: a, Länk jag försöker bortse från dom hemska alupanelerna, hittade ingen, med likadan ratt och mörka paneler, visst är det skillnad, men den är inte jättestor. Jag är känslig för fula detaljer, ratten, panelerna etc. Dom bör vara snygga, min fars 530i E39, med M-sportratt den till och med-01 "jag föredrar den framför den nya, från 01 på M5, 02 på övriga E39: or” svarta paneler, navi 16-9, svart läder trivs jag i, medan den Topasblåa/beige läderklädsel 530iAM-02, jag körde-02, som saknade navi, och hade dom i mitt tycke hemska alulisterna, kunde jag inte komma ut ur fort nog, så det är enskilda exemplar som avgör för mig. Är designen snygg, bryr jag mig inte om, den är helt ny eller om den kom för 15år sedan, Lexus IS 99-05, nya Mini utan navi, ser för taskiga ut interiörmässigt, när jag hade tankar på att köpa en Mini Cooper S, sommaren-03, var navi första tillval, dock trivdes jag inte med dens strypta acceleration, även om den inte rykte åt alla håll, som många andra framhjulsdrivna bilar, så den skrevs av, även IS försvann, jag klarar helt enkelt inte av interiören, ja ja nog om detta, det var bara lite om min personliga smak, tillbaka till huvudämnet Honda Accord Aerodeck är i byggd i USA, inte ett bra land för kvalitet, även om Honda säkerligen är bättre än Ford, Chrysler och andra US-märken. Som sagt jag skulle rikta in mig på Tyska bilar, om man trivs med BMW, MB C-klass W202 kan kanske också vara något? Mvh Stephan |
|
| Fyrcylindrig E36 Touring så får du även pegar över till annat än reparationer. ;) Länk Länk Länk Länk Länk Länk | |
|
Blev fel i mitt förra inlägg, det är jag som kör Focus kombi numera. Absolut kvalitetsskilnnad mot BMW, men för det priset är det faktiskt en underbar bil. En välvårdad Focus med lite rost är kanon, den känns modernare och rymligare än en E36 kombi för samma peng. Jättebra bagageutrymme! Dessutom billigare i drift och försäkring än BMWn, det var därför jag valde den. Men jag skulle också undvika Mondeon av förra modellen, den nya verkar bättre. Men som sagt, är du ute efter kvalitetskänsla och har råd så kör på BMW. Det kommer jag göra nån gång i framtiden igen! :) |
|
|
Honda kanske är bra men det är svindyra reservdelar. Nä,min röst ligger forfarande på e39 i bra skick eller en tokfin e34. |
|
|
Är nog svårt att få en seriös och fin E39 kombi för 60tkr, billigt kan bli dyrt i slutändan! Som en del säger så är väl en fin E34 kombi ett bättre val trots den något trista interiören men det är min personliga åsikt. mvh |
|
|
Att hitta en lite "roligare" brukskombi är inte lätt. Det är många bud och förslag. PowerMacs länkar var inte dumma. Svar på frågan från ferlin: Det går att få in en barnvagn utan att ta av hjulen. Sedan beror det ju på hur stor vagn ni köpt... Vintertid har jag takboxen på för lite extra utrymme. E34:orna börjar bli lite till åren komna men är fina bilar. Jag tittade själv på flera 520-525i touring 1995-96, innan jag köpte min E36. På tal om bilar var jag in på BMW Solna idag för att köpa någon trevlig reservdel till bilarna. När man endå är där måste man ju titta om de har något kul begagnat....Det hade dom. En mycket fin 320iA touring -99 med 5300 mil på mätaren. Exclusive-paketet med skinn, automat m.m. Jag var helt såld tills jag såg prislappen 135 000 kr. Hoppas tomten är snäll i år. Gr8ride |
|
|
Pärlmovit BMW?? Finns det orginal? Länk MvH Bmw 4-ever |
|
|
Individuallack, vilket färg, jag älskar Pärlemovitt, färg NR2 efter Estorilblått, helt otrolig, jag får ha begär trots att jag inte alls vill ha en 318iT E36, tur att jag inte har obegränsade resurser, för då hade jag köpt den. Mvh Stephan |
|
|
För 60000 kan man ev få en Toyota Avensis. En dröm för den som inte vill skruva, en mardröm (avs prestanda, komfort) för den som har åkt BMW. Själv åker jag E34 och är väldigt nöjd. Komforten kan mäta sig med många betydligt nyare bilar av annat märke. T o m de 9-5:or jag brukar köra/åka har högre vägljud/vindbrus. Däremot är det ju inget snack om att E39:an känns modernare, framförallt inredningen men även mycket annat. För <60000 hittar du en fin 525iT E34 95-96. Eller de billigaste E39:orna. Lycka till! |
|
|
Bilen som Peter78w länkade till verkar riktigt fin. När jag visade en E34 touring för damen var det inte nåt som gick hem direkt. "Den ser ju asgammal ut"..hmmm, vet inte att uppskatta gammal god BMW-design :) |
|
|
Ferlin: Så reagerar nog alla utom de sanna entusiasterna :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag går mot strömmen och föreslår en sån här skönhet: Länk Familjefaderns dröm! /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Instämmer STARKT i E39 Touring 97-98 kören. Grymt mkt bil för pengarna om du har 60 lakan som din nivå. Just E39 är i mitt tycke den modell som just nu ger klart mest "bang for the buck" om man ser till hur mkt bil man får för pengarna och iom att du råkar ha din prisgräns precis där E39 touring nu börjar röra sig så skulle jag själv inte fundera länge innan jag slog till.. Själv grymt nöjd ägare till en tidig sedan förresten som har det mesta i utrustningsväg som nya Mondeos/Mitsubishis/etc. samt den grymma BMW känslan men som faktiskt har 8 år på nacken.. E36 Touring tycker jag är väldigt dyra i förhållande till hur moderna de är samt hur mkt utrymmen du får. Inte särskilt krocksäker bil heller för den delen (förhoppningsvis något du funderar över om du skall bli far). E34 är i så fall ett bättre alternativ tycker jag, men iom att E39 touring är så inom räckhåll, så faller den bort med för min del såvida man inte råkar ramla över något kanonex.. Lycka till hursomhelst. |
|
|
Allt beror ju på hur mycket pengar du vill lägga på en bruksbil. Vill du ha det lilla extra i en halvny BMW är säkert en E39 eller en fin E36 ett bra val för ca. 60000 kr. Har du möjlighet till lyxen att ha flera bilar, köp en lite billigare kombi för 30-35000 kr och skaffa en billig bil att ha kul med t.ex. en gammal E3, 02:a, E30 eller E28 för 10-15000kr. Det finns ganska fina Mitsubitchi Lancer kombi 97- billigt. Eller varför inte en fin Golf III kombi? Jag gillar E34:orna som touring. Du hittar billiga 520-525 för 30000 kr. Som vanligt finns det fler i familjen som bestämmer. Jag har turen med en bättre hälft som tycker det är ganska kul med bilar. Vinterbilarna har varit M535ia, 730iA, Range Rover, Jeep Cherokee plus massor av gamla halvdana E30. Lycka till ! Gr8ride |
|
|
Finns det någon som sett en fräsch e39 kombi för 60tkr?? Gärna en länk! mvh |
|
|
Att renovera hus är dyyyrt..därför har budgeten krympt något..hur skulle panelen råda mellan följande bilar: Ford Scorpio kombi -97 Toyota Camry kombi -94 Opel Vectra kombi -96 Kan tillägga att jag har "sorg"..BMW:n kommer att säljas i helgen, känns riktigt ruttet..det blir första gången på typ 12 år man inte har en BMW :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.