|
|
|
|---|---|
|
Lagade till handbromsen häromdagen. Hissade upp bilen med orginaldomkraften för att sedan lägga in pallbock under men gissa vad jag blev förvånad när domkraften började ÄTA sig igenom fästet och vandra upp mot bakdörren. Oj vad snabbt jag sänkte ned bilen... Nu undrar jag om det finns något vettigt man kan göra för att reparera fästena eller om jag blir tvungen att köpa nya plåtdelar (som när jag kollade med BMW kostar 2800 stycket... :( /Adam | |
Hälge |
Sälj bilen billigt som "Gör det själv" har du ej rostskyddat så är det nog "knäckebröd" lite överallt. Kan bli hur dyrt som helst... |
| bara att svetsa i lite plåt!inget man säljer bilen för,den behöver inte alls vara dålig överallt! just fästena är en svag punkt!!lkan inte tänka mig att en 92 är helt upprostad!glöm bara inte att rostskydda innifrån med när du lagat den!! | |
|
Tack dd. Jag vet om att man ska ta det som sägt i forum med en nypa salt men efter Hälges inlägg har jag förtvivlat suttit i bilen och lipat... Bilen har aldrig fått klagomål från besiktningen på nån rost och den enda synliga rost jag vet om är några cm på dörrarna (längst ned i hörnen) vilket jag tror inte heller är så ovanligt... Funderar på hur svårt det är att ta loss kjolarna... har du eller någon annan av er läsare några tips på någon bra DIY-sajt? |
|
|
Inte alls ovanligt att de rostar där. Det finns ingen lag på att du ska ha domkraftsfästen, så de kommer inte klaga på det på besiktningen. Jag råder dig att ta kontakt med någon duktig med hyffade priser o be honom svetsa i en ny (lite tjockare) plåt på stället där den är rostskadad. Sedan köper du dig en riktigt domkraft o hissar upp den på det viset :) Lycka till... |
|
|
Tack för bra tips! |
|
Hälge |
suburban: Sorry om jag gjorde dig besviken. Tyvärr så är det så att rostskador kostar multum att laga, så risken är nog STOR att du tar till lipen när du besökt plåtslagarn.. |
matt1as |
Här är en bra DIY sajt, kanske inte för just detta men.. Länk Mvh Matte |
| Så jäkla dyrt är det inte att lämna till en svetsare! Ingen svår plåt att bocka där heller. Skulle gissa på en 1000:- lapp max.... | |
|
Det var en jäkla bra DYI-sida. Nu kommer min bilmek få gå arbetslös :) Tack Matte! Och tack pershav för att du håller mig borta från spriten :) |
|
matt1as |
Haha tack! bara kul å hjälpa till :) har själv haft bra användning av den.. Mvh Matte |
matt1as |
och hoppas det fixar sig med rosten btw! Mvh Matte |
|
Trevligt o hjälpa till! Sprit ska brukas till spolarrengöringen ;) Som dryck föreslår jag istället Staropramen Granat! Länk |
|
| sätt domkraften i bak balken | |
Hälge |
sätt domkraften i bak balken ??? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.