|
|
|
|---|---|
| Som topic löd. Blev något strul med min försäkring på bilen så jag har kört utan trafikförsäkring i två veckor nu. Skall skicka försäkrings "ansökan" imorgon igen. Men jag blev lite skraj att jag kommer få betala en avgift : / tror ni det är någon risk, eller betalas en sådan ut efter oförsäkrad i en månad eller hur fungerar det ? | |
| Brukar komma en avgift från trafikförsäkringsföreningen för dom dagarna du har stått som ägare för bilen utan försäkring...tror de är 25:-/dag | |
|
det kommer att dyka upp en betalningsavi i brevlådan var så säker säkerligen strax över 500kr,beräknas på högsta möjliga premie tyvärr... har åkt dit på det själv en gång då jag tog hem en reservdelsbil som tydligen var påställd vilket jag inte tänkte på och det var ungefär 14 dagar för mig med....surt som faan men det är bara att betala och gå vidare...såvida det inte är ditt försäkringsbolag som strular då kanske du kan få dom att dra tillbaka straffavgiften.. Mvh Andreas |
|
|
Fan va onödigt !! blir så sur. Jaja.. jag gör aldrig om misstaget. Tack för svar. |
|
|
TFF kommer kräva dig på 66 kr eller där runt per dag sen ägarbytet det för att du ska vara trafikförsäkrad även att det blivit fel eller du missat försäkra dig....så är det bara att betala. Mpower |
|
| Är de så mycket som 66:-? hade för mig de va mindre,men nu när jag tänker efter stämmer de nog eftersom jag fick de på 4-5 dagar här om året,och de va på strax över 300:- tror ja. | |
|
Jo det ska stämma 66 ell 63 eller 57 kr per dag, sorry men sant. Mpower |
|
Ulke |
Priset är olika beroende på bilmodell och beräknas som så......Man får betala en avgift som motsvarar den högsta premie som något försäkringsbolag tar ut för den bilmodellen utan bonus..... Räkna som sagt runt 60kr/dag //ulke Farten dödar ej, det är det plötsliga stoppet! |
|
Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
ny höjning var det ja innan var det 66 kr per dag..... Mpower |
|
|
1389:- !!!!! blev det.. jag har fan inga pengar nu. Jag måste sälja bilen om jag skall ha råd. fan i helvete. Jag har ju inte ens kört biljäveln !!!! |
|
|
Tänk så att det lär ju inte hända igen....eller kan du tänka så här att precis efter att du köpt den så skulle du iväg på resa i 4 månader till asien och när du kom hem så hade du massa brev i från TFF....tråkigt är det iaf. Mpower |
|
| metalually: Menar du att du köper en bil och inte har 1400 kr över till oförutsedda utgifter?? Nog för att jag hör att människor köper bil för alla sina hopsparade slantar men detta var nog det värsta jag har hört.... | |
|
Har absolut inga pengar nu. Jag vet inte vad jag skall göra. Vet ingen jag kan låna pengar av heller. Vill någon köpa den? Bild på den. Länk motorn går inte som det skall. Vet ej vad som är fel. Kamrem bytt för 20 mil sedan likaså olja + oljefilter + remmar. |
|
|
äh inte ska du väl behöva sälja bilen heller! ställ av den så länge å ta skattepengarna å ge till TFF tills ekonomin ser bättre ut! |
|
| metalually: Inte för att vara elak men har du så dålig ekonomi just nu så är det nog inte läge för bil. Mammor har väl förresten alltid pengar till övers? :) | |
|
jonaz_6 förslag lät ju som en bra ide så länge det finns några pengar att hämta från skatten.... Mvh Andreas |
|
|
Student nu. Har man inte så mycket pengar. Men jag tänkte på skatteförslaget tidigare idag å det var faktiskt lösningen jag kom på också. Men tack ändå. |
|
| jag gjorde samma tabbe för ett tag sedan fast jag fick betala 120 nått per dag och fick räkningen först efter en månad.. | |
| Hoppas alla andra tänker på detta. Jävligt onödigt. lägga nästan 1400:- på en helt onödig grej. jaja som sagt, jag kommer inte göra om samma misstag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.