AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.705

Zätan som gått minst, vem vinner?

Sida 2 av 4
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Z3M Coupe -99 gått 4700mil, varav ca 1000mil de senaste 3 åren i min ägo.
Varför? har inte tid att köra mer!
Men f*n vad kul det är när man väl gör det.
Oj, nu känner jag att jag saknar den!

Z3MPOWER
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Man kan ju undra hur många av er som har extremt lågt miltal som har blivit lurade vid köpet!?

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Låga mil och enligt briefet avställd lång tid, då ska man akta sig. Vet en sånn som importerades i somras av en firma nånstans i västergötland. Det var en estorilblå -00 M-roadster som stod i norra tyskland nånstans. Den har vart skapligt krockskadad fram och varit föremål för utredning under 2 års tid i tyskland (motsvarande kronofogden). Den hade då gått 1.200 mil och var slarvlagad (som vanligt tyvärr med tyska bilar). Varför vet jag då det här? Jo, jag skickade iväg en kille som kollade på den där bilen i Tyskland för att se om det var något att ha, och det var det ju inte.....
2,
295
2,8 power
Få mil och aldrig avställd är ju inte bättre det.... :)

/Bo-Erik
Länk
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag tror man känner lite på sig när man köper en bil om den är reko eller ej. Det känns rätt helt enkelt. Kolla upp historiken ordentligt. Jag kan ha fel men det känns som det är lite enklare o kolla upp en svensksåld vagn. Få ägare skadar aldrig samt om man pratar med de förra ägarna så får man ofta en hum om vad det är för människor...

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Finns folk som köper CD-skivor eller sneakers som de aldrig heller använder.
Frågan är hur tänkte man när man köpte?
M Coupé 99a 13200mil, påställd med sommardäck, nytvättad.

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3MPOWER: Du får vagga barnet i bilen så Du får några mil och ett barn som lär sig uppskatta sportig körning redan från vaggåldeern!! 300mil per är är faktiskt skamligt lite!!

Jag fattar faktiskt inte varför man köper en Z och sedan knappt använder den, det är ju inte direkt någon bil som ökar i värde bara för att åren går så det kan inte vara för investeringens skull. Jag resonerar som så att ju fler mil desto billigare per mil blir det.

Ta med bilen ner på kontinenten så går det direkt 5-600 mil. Serpentinvägar i Dolomiterna eller Alperna är så helt rätt med en tvåsitsig cabbe, en snygg dam bredvid förhöjer det hela till fulländning.

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
2,
295
2,8 power
Kan bara hålla med. Min -99:a har gått 9000 mil varav jag kör ca 1500 mil om året med den. Bilen står avställd 6 månader/år och körs som förstabil 6 månader/år.

/Bo-Erik
Länk
modano
vad gör ni med bilarna egentligen?
Min M-coupe har gått 15200mil.
Köpte den ganska nyligen och kan säga att av alla (och det är många) M-bilar jag dels tittat på och dels själv ägt är detta den klart fräschaste!

Njut av era bilar!!
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
modano -> du som köpte den dakargula med svarta fälgar? Kul att du tycker den är fräsch!

/// Viktor

Mer mos till folket
ka
204
kaell
330xi -01
Under hög-säsong blir det nog närmare 100mil/veckan. Det har de blivit med tidigare bilar. Tror faktiskt denna kommer gå lite mer än så ;-)

Räkna alla träffar, semester och allmänt sommarkörning, då tickar mätaren på.

I övrigt 6900mil Sv-såld -99a.

Joakim, Karlstad
Z3 Coupe -99
Highway star..

Jag vet inte om jag kan hålla med om att tyska bilar skulle vara slarvigare reparerade än t ex svenska.
Jag tror inte det finns ngt annat folk i Europa som är så mån om sina bilar som just Tyskarna.....
Här är bilen mycket mer en stautspryl än i Svedala, och man gärna lägger ut mkt pengar på sina bilar.

Själv köpte jag en 530 i Karlskrona med intryckt fjäderben med ngr cm, man hade dock justerat hjulinst efter detta så bilen gick iaf rakt. Bilen var dock helt "sne" fram.

Såklart så finns det massor av dom som fusklagar & myglar i tyskland, men att säga att det skulle vara ett problem tycker jag är fel... :)
/Peter
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Supra:
Den stora skillnaden (och som utgör problemet) är att i Tyskland får du en summa som ersättning för en reparation vid exempelvis en krockskada. Vad då tysken kan göra är att låta någon billig plåtslagare göra ett hafsjobb för en billig slant och därefter kränga iväg bilen med "vinst". Alltför många sådana bilar har hamnat här i sverige... Det är ju bla på dessa bilar som importörer ser sina chanser till vinst. De ligger ju under genomsnittspriset vad gäller motsvarande "fräscha" bilar i tyskland och de ser ofta fräscha ut på ytan även om de inte behöver vara det under skalet....

Här i sverige lämnar du in bilen till godtycklig verkstad och sen kan du mer eller mindre vara säker på att bilen är lika sjysst när den kommer därifrån som den var innan du krockade...
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Highway Star: Hoppas du är ironisk...

Z MMM Coupe
Jag kan bara säga att jag lämnade in min Audi på "Audiverkstad", där jag köpte bilen ny efter att ett arsle körde på mig bakifrån.

Jag fick ersättning ja...för att bilen minskade i värde, och Audi gjorde reparationen...eft att en oberoende värderingsman gjort en värdering....så inget mygel där inte. Fast det kanske är för att jag är svensk o inte tysk :)

Men jag antar att du menar t ex att; om det vart mitt fel o jag ej ville ta det på försäkringen så kunde jag gjort ett hafsjobb ist på ngn billig verkstad.

Visst händer detta såklart men det förekommer nog även i sverige.....Det finns ju en o annan bil här nere så det vore väl inte så konstigt om det förekom en o annan som ej vart ärligt lagad...

Väljer man o titta på de billigaste objeketen på mobile så får man nog räkna med det....
modano
ViccoA, varför skull jag inte tycka det ? Har du sett bilen?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Supra:
Just precis, de billigaste objekten. Och det är ju alltför ofta de som mer eller mindre seriösa importörer/firmor tar hem eftersom det är på de objekten de ser en chans till att göra en vinst.

Det är ju det här jag pratar om som folk är livrädda för när de köper en importbil !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Anders Olsson:
Kan vara men inte i det här fallet. Är du int enöjd med jobbet som verkstaden utfört så kan du alltid reklamera och få det omgjort. Det kostar inget extra för dig personligen eftersom samtliga skador ska täckas av försäkringsbolaget. Självfallet finns det mindre nogräknade verkstäder här i sverige också men varför skulle man anlita dom när man har rätt att anlita vilken man vill...
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Pågar, nu har ni lämnat trådens ämne... Vi skulle inte diskutera import/verkstad här det finns en speciell sida för det.
Endast antalet mil pppppplease.

mvh
PG

2,
295
2,8 power
Kul i alla fall att ni alla inte tycker det är så fräckt med lågt miltal. Visst är blien oftare i bra skick då, men då är det skicket i sig som är fräckt.

Bilar skall köras!

/Bo-Erik
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.