AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.519

provar en getrag 240 låda...

Visa användare
29
DJ_offline
328 cab-96
hejsan har e30'n på rep just nu är på g att sätta dit en getrag 240 låda från en 320 till min 325 som har haft en getrag 260 .tyvärr så va den kortare den lådan från 320'n precis som ja antog .. har nu dock tagit mellanaxeln(kardan) och ska sätta dit kommer detta funka ?? tänkte fästet mot bakaxeln ?? lr måste något göra där ?? någon som kan ge bra svar mvh david
Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
Hej David!
Synd att det ska tjafsa med din underbara bil!
du måste ta kardan från 320n också för att det ska passa. Fästerna mot bakaxelväxeln behöver du nog inte oroa dig för.

mvh
/Simon Markström
Visa användare
29
DJ_offline
328 cab-96
så bra så de ska alltså fungera nu hoppas jag .. ah de har vart lite struligt faktiskt men jag ser en ljusning haha
Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
hehe.. lagt ner innebandyn, och satsat på bilen istället?
Visa användare
29
DJ_offline
328 cab-96
jaaså vem är dett kan de va? innebandyn ?visst åkte ja bmw md dej en gång lr ?? aha ne inte lagt ner hehe satsat lite mera nu lr kanske snart fåse hure blir e lite skadad men .. ska du köpa bilen av mej den är till salu \dj
Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
mm.. det stämmer nog, du var inte i skick att köra själv=) jo, vi spelade i hammarängen förra året.
ja det är ju en gåta för mig hur du inte fått sålt bilen! det är ju en absolut drömbil i toppskick dessutom! skulle jag sitta på en slant hade jag ej funderat, men jag har ju stökat upp min ordentligt nu (nylackad, zender kjolpaket och motot under konstruktion) så det kan bli tungt att motovera en till bil.
jaja.. lycka till med bilen, vi synes väl!

ha de/Simon
Visa användare
29
DJ_offline
328 cab-96
haha ah de stämmer nog .. aha jamen då blir den nopg fin lär väl se den i sommar då kanske .. ja ja ska sätta ut min när det blir säsong fåse va som händer funderar på en feet 728 haha fåse vart drömmarna tar en .. japps hade \dj
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Gammalt inlägg förvisso men behöver man bara byta kardanen när det ska dit 240 låda på 325...????

Vad jag kan se så stämmer inte infästningen på lådorna bör man inte byta urtrampnings lagret oxå????

Länk

Länk

Mvh Pär

cl
157
clew_e30
325ik m50 turbo -87
324td Touring -92
318is -90
Jag vet inte specen på 240 lådan men kommer den hålla lika bra?
Tycker det känns konstigt att byta till en sådan låda när det inte är så svårt att få tag på en 260?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.