|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena!!! Jag är ny på den här sidan! Jag funderar på att köpa en Bmw 540ia!!! Jag undrar hur ser m5an motorkraft fäljar ut??? MVH Det finns kottar i skogen... | |
|
M5 Motorkraft fälgar har jag aldrig hört talas om. Här är M5 E34 3.8 fälgar: Länk M5 E39 fälgar: Länk M5 E60 fälgar: Länk ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Har heller aldrig hört om dem förut!!!! Men i allfall här är annonsen Länk Det finns kottar i skogen... |
|
|
Tror inte att han vet vad det är heller... ;) Han kan även mena M5 3,6 fälgarna... vilka är samma som 3,8 men med annorlunda kylflänsar . DANNE Min bil: Länk |
|
| Han menar inte kopiorna på E36 M3:s fälgar då? Har för mig att det står motorcraft på dom. Svär dock inte på det. | |
|
Plocka kottar eller kör BMW! Volvo kottar får du leta efter............ |
|
|
Skogstokig; Du vet om att bilen på bilden inte är någon 95: a? Den saknar M-trösklar som blev standard till årsmodellen, gör inte så mycket när det handlar om så lite pengar, men det är ingen bra början, att komma med osanning. Troligtvis handlar det om SFO550/GF04578, en 93: a tillverkad juli-93. Mvh Stephan |
|
|
O fan är det så alltså att det kan vara en -93 som blivit en -95 när den reggades i Sverige!! Så Stepfan! Du tror inte det är nått att ha då??? När det gäller fäljarna så måste de väll vara 17" iallafall??? Får väll inte plats nått annat på M5an. |
|
Ulke |
Är den som Stephan säger tillverkad omkring juli 1993 så kan det omöjligt bli annat än en -93 i sverige........ Med tanke på priset och miltal m.m så verkar det vara mer än en båt som inte ligger i rätt hamn sas.... //Ulke Farten dödar ej, det är det plötsliga stoppet! |
|
Är det SFO550, så är den registrerad som 93: a, dock finns det ett flertal 540i E34 som har fel årsmodell, 95: or som står som 94: or, 94: or som står som 95: or, mest märkliga är den 540i/6 tillverkad 9/94, registrerad som 96: a i Sverige! Jag tycker den verkar tveksam, men det skadar ju inte att ringa och höra med ägaren, det kanske är bättre en vad annonsen antyder, ta gärna regnr då. Mvh Stephan |
|
|
Min tanke från början när jag sålde min M3a -96 för ett par månader sen var att köpa nått billigare!! med komfort ,fungerande ac automat!!! Och så en motor som orkar med en automat!!! Då började jag tänka på 540ia... Fanns en -94 på blocket för ett par dagar sen med deff automat!!! Var ju perfekt för mig eftersom jag känner o jobbar med en expert på automater... Men den blev såld mitt framför näsan på mig!!! Så man kan säga att jag letar efter en med trasig automat!!!!! Men sen så såg jag den här Länk Men inte fan vill man ha en -95a som i skälva verket är en -93a.. |
|
|
Vad säger du om denna 94: a, Länk tillverkad 9403, vilket betyder sen 94: a, modellårsbytet skedde i maj-94 för 540iA Sedan, april-94 för övriga versioner av 540i, men bry dig inte alltför mycket om sådant, det viktiga bör vara hitta ett vettigt exemplar för lite pengar, eller hur? 2 ägare i Sverige sedan importen i sep-01, aldrig avställd sedan dess, dock finns det inget som heter lilla M-paket, antingen har man M Technic-Sportpaket "gäller 93 och 94års 540i Sedan" eller M-Sportpaket gäller 95-96 års 540i Sedan, det gick inte att få M-Paket till Touring, om man inte vände sig till Individual förstås, annars saknar bilen M-Paket, denna saknar, har den haft till exempel M-sportchassi, är det helt eller delvis utbytt, den är lägre än vad den skulle ha varit. Men som sagt även dom detaljerna är småsaker i det stora hela, det viktigaste är att bilen är okej, säg nu inte att det är denna så är såld? Mvh Stephan |
|
|
Hur vet du när den är tilverkad? Aaa på reggnumret såklart!!! Det som talar imot denna bil: Det är långt bort typ 50mil enkel, Sen står det P&K!!!! Då kan man väll likagärna köpa den där -95an som var en -93a med fungerande låda!!!! Eller vad skilljer??? Men annars så ser den där väldigt fin ut!!! Ser bara så tråkug ut med de fäljarna!!!! Men dem kan man ju byta!!!!! |
|
|
Den har varit till salu sedan början av november, det är inte längre prutat och klart, det fungerade uppenbarligen inte. Det kan vara mycket stora skillnader mellan olika exemplar, 94: an, får jag bra vibbar i från, det får jag inte från den i Stockholm, och det viktigaste är vilket skick det enskilda exemplaret är i, är den dålig, kan man lägga tiotusentalskronor, medan ett bra exemplar kan du koncentrera dig på annat i livet, än en dålig bil, jag har köpt fel, det är bara jobbigt, bättre att köpa när allt känns rätt, än att bara priset är rätt och resten fel. 15" är smått, dock är dessa mina favoriter i 15", men föredrar du 15" plåt med biltemakapslar? Bara det får en ju att undra över vad ägaren har tänkt, 540 får inte ens ha plåtfälgar. Mvh Stephan |
|
|
Ska ringa till han i Stockholm o ta reggnumret!!! Sen återkommer jag här!!! Sen kan jag åka o kolla på den... Är den kass så får jag lägga ett skambud på den i Hälsingborg... Det är ju inte airbag ialla!! beror på hur man beställer eller?? ' MVH David |
|
|
Airbag på förarplats är standard på alla 540i i Europa, kan finnas bilar utan i Sydkorea, dom är knappast i Sverige, passagerarplats tillval i Europa till och med jan-95, därefter standard, I Nordamerika blev passagerarairbag standard omkring sommaren-93. Saknas airbag har någon tagit bort den, personligen är en sådan bil helt ointressant, man plockar inte bort säkerhetsutrustning, gillar man inte ratten byter man ut den mot en snygg airbagratt, för den första airbagratten till E34, kan inte anklagas för att vara vacker, även detta är personliga åsikter, så ta det för vad det är;) Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Det som du inte vet om E34540 är inte värt att veta/S |
|
|
starre; Kanske det, men varför är jag ändå inte nöjd, utan vill veta mer? Ja ja roligt har jag;) Tack för omdömet! Mvh Stephan |
|
|
Stephan- Skada kallas det... ;) Skojja bara. Du e duktig du! DANNE Min bil: Länk |
|
Ulke |
Stephan Min 540 är tillverkad 95/3, finns det något extra på denna ganska sena E34 540 som är roligt att veta? ha det gott/ Ulke Farten dödar ej, det är det plötsliga stoppet! |
|
Nu har jag fått nys om en -93 PMY 251 Dock med rasad motor!!! Kamkjedjan har gått av!! Har bara sett den lite snabbt!! men för övrigt verkade den fin!! Men hur mycket går sönder när kamkjedjan går av??? Kan det vara nått?? Automaten funkade perfekt!! Ac funkar, Feta fälgar mm mm MVH David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.