|
|
|
|---|---|
|
Kikar lite efter en touring bil och är lite sugen på en automatare... Har ofta hört om automatare som rasat...men hur är dessa som sitter i e39orna? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett fåtal lådor vet jag om under de sista 6 åren, det är inte speciellt vanligt av bensinmodellerna. ///MVH Hasso Länk |
|
Att lyssna är viktigt, helst när lådan är kall så kan man höra missljud lager ljud när man släpper gasen t.ex ner för en backe, samma växlingen mellan 1-2 så kan man höra ett vinande ljud likt det som finns på stadbussarnas autolådor vissa säger att det är hydrauliken som låter.Sedvanligt är att känna att lådan går mjukt i nerväxlingar/uppväxlingar samt att sportläget funkar som jag aldrig andvände.Lådan växlar alltid hårt när den är kall kan jag ju nämna. mvh |
|
|
En fråga, när ämnet ändå är igång ang. automater.. Hur pass länge tar det för en autmatlåda att bli "varm" nu när det är kallt t.e.x. ? Går man på värmemätaren som vanligt innan man kan börja göra omkörningar? Mvh beemoholist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.