|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag behöver lite hjälp med min 318is -92. Jo så här är det, så fort man kör i något litet gupp så börjar det leva om någonstans höger bak, man känner det i fötterna om man sitter längst till höger i baksätet. Det låter som att två metalbitar ligger mot varann, högt låter det också. Det känns ju som att det skulle vara en bussning som är dålig, men jag vet inte riktigt. Någon som har någon idé? //Tomsa | |
|
Känns det som att bakvagnen rör sig i sidled när du kör över ett gupp med bara det hjulet? isf har du nog dåliga bussningar. Det finns många rörliga delar i bakvagnen så att hissa upp och kolla är lättast. bussningen i bärarmen som sträcker sig frammåt framför bakhjulet är lätt att holla om du bara hissar upp och kikar under med ficklampa. Annars kan det vara krängningshämmaren, men bussningar är väl det vanligaste, speciellt om den gått en bit... Mitt åk: Länk |
|
| Om det låter mkt, så brukar det vara avgasröret. Det behöver inte vara av, det hade du hört, men nått fäste kan ha lossnat. Ge slutröret en känga och se om allt sitter fast ordentligt. | |
| Det låter som att bakvagnsbussningarna är slut. Lämna in och byt. Kostar runt 2.000 och är inte värt att hålla på med själv om man inte tycker väldigt mycket om att meka. | |
|
Ett vanligt fel är dom övre stötdämparfästen slits, då brukar det klonka. Att byta dom kostar ca 100 kr/st, rätt enkelt också. |
|
|
hm, tycker hela bilen rör sig i sidleds bara man svänger! kanske ska kolla bussningarna då! Avgassystem är det nog inte, eftersom det sitter mest på vänstersida. Stötdämpar fästena har jag kollat, och dom var det inget fel på. Så vi satsar på att det är bussningarna! Tack för hjälpen! //Tomsa |
|
|
tomsa: har du kollat övre stötdämparfästet? inifrån bagaget? ... kan nog va rätt svårt o kolla den utan att ta ner dämparen... tycker själv att det låter som om det e den som låter.. // M.v.h. Spajjjs |
|
|
Spajjs: Men om det hade varit det som varit problemet då hade det vel troligtvis inte kännts i fötterna om man sitter till höger i baksätet! //Tomsa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.