|
|
|
|---|---|
| min 325-92 luktar ganska mkt bensin, när man öppnar huven, varför? när man har haft igång den | |
|
kolla att du inte har läckage. har haft det själv på en bil. katrineholm===> stockholm= 1 tank. :-) |
|
|
ok, men VAR läcker det nånstans isf? gissar på motorrummet eftersom lukten kommer därifrån men vad kan läcka? |
|
|
Antagligen i något rör som bensinen färdad i påväg mot förbränningen. Att ha läckage i motorn är mindre bra då det kan orsaka en motorbrand eller i värsta fall allvarligare konsekvenser. Bränsleslangarna till i motorrummet är av gummityp har jag för mig, de bör bytas var 5:e år eller liknande, just pga att gummi börjar åldras så fort man utsätter det för oxygen. Torkar --> sprickbildningen --> läckage --> brand --> skrot. Kolla under bilen och följ upp ledningarna och känn/lukta/se efter var det eventuella läckaget är. Om du ändå kör med "felet" så skaffa en brandsläckare om du inte redan har en. |
|
| var går röret in i motorn? var pumpas bensinen in? | |
|
min gamla M3 läckte och det luktade också lite bensin inne i kupèn men köpte ny gummislang på OK som vi bytte ganska enkelt. /// mstrutsen |
|
| bytte mellan vad? | |
|
på min 325:a läckte en slang bakom oljestickan en bit ner... |
|
|
Hade tills nydligen ett läckage i en slang på väg in i motorn. Det luktade ordentligt med bensin och bilen drog runt 2.5 liter milen:) Nu är slangen bytt och allt är frid och fröjd:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| ok, börja lukta mer nu, men har luktat mig fram till att de e under huven iaf, om man ska byta slang nånstans rinner bensinen ut då? | |
| den drar inte så mkt, kommer 42 mil på 65liter, inte såååå farligt om de e läckage eller? 1,5ltr milen, ligger normalt på ~1,28 | |
| glöm de ja skrev, 1,5 e mkt ändå | |
| slangarna vid bränslefintret är nog felet har bytt både på min och en kompis bil dom är av skitdåligt material. Ett tips kolla dom | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.