AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.275

sänkning sliter det på hjullager

Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
tänkte kolla med er som sänkt era e 34 er??
har hört att det sliter hjullager
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Har monterat sänkningsatser på 6 st bilar jag har haft i min ägo och inte har jag fått ngr sjungande hjullager men däremot byt framvagnsdetaljer och bussningar i bakvagnen osv. tack vare breda däck i kombination med lägre chassi.

mvh
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
jag tänkte om jag nu skulle göra bonna sänkning typ 3 varv är det lagom?? vad händer då med hjullagren
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Att göra sådan sänkning är billigt men det kan bli dyrt också eftersom originalfjädrarna är ganska mjuka så risk för genomslag ökar samt vid besikting så kan de slå ner på att du kapat i fjädern.Vet sådana som råkat ut för att fjädern hoppat ur sitt läge vid sk bonnasänkningar.Gissar att annars är tre varv ca 50-80mm fram bak är jag osäker, en sats är väl inte så dyr kan jag tänka mej eller leta upp någon fräsch på någon annonssajt.

mvh
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
jo men vad hhänder med hjullager har hört att det är skit dury och trökigt å byta
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Körde 10 tusen mil med sänkningsats 60 fram 40 bak på en Bmw och hjullagret paja inte, efter sänkning så åker man och gör en hjulinställning så man får alla vinklar rätt så inte däcken slits snett.Har inte hört att hjullagren skulle paja.

mvh
Thorsella det kommer kosta dig mer att göra en bonnasänkning pga av skador/slitage, än att punga ut ca 1500 för en färdig sats. Ge dig inte på att kapa några fjädrar. Lyssa på Dutta
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Vet inte riktigt vilken sänkning som jag har, om någon kan se det på mina bilder vore det bra :), men tycker inte att det slits så mycker mer än normalt, skulle tro att du tjänar mer på att sänka den med riktig sänkningssats i slutändan.
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
okok iaf jag har sänkt den nu 2,5 varv i fram och bara ett bak
det borde väl funka ellelr
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Visst funkar det men du kommer att hoppa o studsa som en dåre!
Bilen har stora chanser att inte gå genom besiktningen, däck kommer att slitas fort som ***, läckande stötdämpare osv...
Det blir dyrt!

Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
koasta stötdämpare dyrt?? dom var nya bak tänkte fram e de dyra
jo
97
jol

540 iT -97
Tror inte en sänkning påverkar hjullagren nämnvärt. Däremot så påverkar det mer om man sätter på bredare fälgar och inte är noga med att få rätt ET värde. Fel offset sliter hårt på lagren.

Det kan göra ont att jaga älg med bil.!!
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
ok jag som har gjort 4st spacer från bmw till volvo med 3 cm ut då är det inte bra asså

Börna bör man annars dör man
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.