AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
654

Adapterplattta till luftfilter

nxv
Är det någon som har en skiss eller ritning på hur en dapterplatta ska se ut till luftfiltet till e30.
vore tacksamt.

Bilen på G:
Länk
//Ted Andersson
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Adapterplatten ska ju sitta på LMM som har en rektangulär yta och sedan ska den övergå till en form som passar det filter du tänker montera. Hur den ytan ser ut beror ju till en stor del på vilket filter du ska ha.

___
Min Bil-Blogg: Länk
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Precis, flänsen mot LMM måttar du enkelt upp. Sedan beror det ju på vilken anslutningsdiameter du väljer på luftfiltret. K&N (och säkeligen även de flesta andra) finns i en mängd olika diametrar. Jag körde med 76mm på min förra e30. (Nu har jag 535 LMM och på den är det redan cirkulär anslutning omkring 80mm om jag inte minns helt fel.)

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
nxv
jo den cirkulära delen är inga problem, den är 70mm, men justplattan till lmm:en, om ngon hade en skiss på hur sen ska se ut så att man kan tillverka en sådan, eller köpa om det finns någonstans.
Jag har itne tillgång till bilen just nu under vintern, det är därför jag frågar, annars hade det ju bara varit att rita av och mäta på lmm:en.

Bilen på G:
Länk
//Ted Andersson
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Hade en handritad skiss som jag gjorde för ett par år sedan, men kan inte hitta den längre. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
nxv
ok, tackar för hjälpen

Bilen på G:
Länk
//Ted Andersson
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
Vissa e30 och även e34 med m20 motor har redan rund anslutning på LMM så då behöver man ingen adapter borde ju gå att få tag på en sån ganska lätt. Har för mig de satt sån på både min 320i-85 och 525i-88 och även från nån 325 e30 har jag haft.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.