|
|
|
|---|---|
nxv |
Och nu menar jag mestadels i kupen, för min bil låter som ett sågverk, det skrapar, viner dånar och låter, är det nått galet? Hur låter era E30:s? Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
| Min går tyst det, är bara ljudet från utblåset som låter med en ljuv stämma. | |
| är en del vägljud å lite muller från systemet men inget skramel eller oljud på något sätt. | |
nxv |
undrar om mina silentblock är slut? Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
nxv |
undrar om mina silentblock är slut? Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
| det dånar som fan från systemet, ett resultat av rensad slutburk me dubbla tretum ut...sen har den börjat ticka rätt grovt, å en bakaxel som nog börjar tröttna.... annars e de bara vägljud.... | |
|
Min är hur tyst som helst. Bara det ljudet som ska låta hörs....:) Så när som på ett dåligt hjullager ----------------------------- Jag använder SÖK funktionen. Stavning är inte min starka sida. |
|
|
Tyst och fint, kan knirra lite från inredningen när det är riktigt kallt. Givetvis rasslar det från dubbdäcken denna årstid. /Fredrik |
|
|
Nu blir jag orolig, när alla har tysta sköna bilar. När jag tycker att min bil går tyst så brukar det bero på att det slagit lock för öronen. Fyrhjulsdriften kanske gör att det låter lite mer? En polare som kör S**b undrade när vi skulle lyfta. När jag frågat "vadå lyfta?" Så uttryckte han sig som så att det lät som att åka i TP84 Hercules. Men han är nog bara lite avis. Någon i gävleområdet som har lust att låta mig provåka en tyst e30? |
|
| går tyst o fint och motorn spinner grymt trots 34k mil. enda störande ljuden är att nånting i instrumenthuset viner/surrar en del, ju mer ju fortare man kör, samt lite knarr från inredningen. | |
|
trots att jag nyligen bytt bakaxel så viner den som fan (när man inte gasar på eller släpper av), tur att man har stereo att dunka på med ;) Sen är det runt sidorutorna, blåser luft utihelvete :( Annars är det ljuvlig sång i sexan :D ///Barken |
|
nxv |
jag kan jämnföra mitt ljud med en rallybil ungefär, det där kraftigt vinande ljudet som man hör när kameran är inne i bilen när man motorbromsar, samt när man gasar. Det låter helt underbart, men det är ju itne kul att åka långt med bilen... Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
Som denna då :) >>Länk mvh |
|
nxv |
Ja, typ så fast lite mer som rallybilar ute i skogen du vet. Ett vinande ljud, härligt Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
Min låter så att jag nästan inte kan stå ut... men va fan... det är väl så det är att åka småbil... hahahahahaha Jag vill åka sommarbilen... =) /mvh j |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.