|
|
|
|---|---|
518i slow mobil |
Vad e det för skillnad på utseendeet? Kan man lägga i en 528 motor i en 520? Ser besiktningsmännen skillnad på dem? Får den plats i en 518? E inte intresserad av folk som säger att det inte går, har hittat en väg... Det borde väl vara samm utrymme i en 518 som i en större e28 eller? En 520 motor e ju lite för klen så man e på jakt efter större spis... Vad bör man ge för en 528 motor? E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
Klart den får plats inga problem bara att trycka ner den...men varför en 2.8??? mycke ballare med en 3.5l ser likadan ut som 2.8l men mera hästar...jag har en till salu.... |
|
518i slow mobil |
Tack, men en 2,8 räcker nog... det räcker med 184 hk just nu... kanske blir en 3,5 så småningom om denna gasrasas... så det borde asså gå? E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
Hade en 520 med 2,8l motor tidigare. Bes den 2ggr och andra gången var det på håret att den gick igenom. Det vill till att du inte får en bes-gubbe som kan lite bmw. Rätt stor skillnad mellan lilla och stora sexan. Men prova kan man alltid... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
518i slow mobil |
Ok, vad e skillnaden då? Kan man kanske dölja det på något sätt? E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
520 motorn och 528 motorn ser helt annorlunda ut. Man får nog ha väldig tur om man får igenom det. www.bmw528.dot.nu www.audiGT.dot.nu |
|
| Till att borja med så är 528 spisen större, ca 1 dm längre än 520 motorn o lite bredare insprutningen skiljer mängdmätaren sitter på hö sida på m30 o vä sida på m20, fär du en bes man som tex har haft en 520 för länge sedan ser han skillnaden typ nyss när han öppnar huven! sen skiljer avgas insug o det mesta du kan tänka dig det finns inga likheter...mer än bmw märket o själva uppbyggnaden i princip. dte kan ju säkert gå att besa men vad gör du om ngt händer tex om du krockar....o ngn bestämmer sig för att kolla upp bilen! kan bli otrevligt! Mvh L | |
518i slow mobil |
jo.... får se hur det blir!! vill ha en 528 motor.... räcker kanske med 520... Men den får plats i alla fall? E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
Ja då den ska få plats. www.bmw528.dot.nu www.audiGT.dot.nu |
|
518i slow mobil |
ok.... får väl försöka se till at inte krocka då... =) Hur e det med elen då? e det samma på 528 som 520? E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
Nope!! du behöver en annan kabelhärva, box, mängdmät osv, om du inte tycker det är vansinnigt kul att bygga om en bil till en som det redan finns hur många som helst av till bra pris, så är det inte värt det... Kan ju dra ett ex: köpte min Fd 528 med Dr schrick kam ny renov motor sen 10000mil bes o skatt,i bra skick, -sedan man rubbat bort lite rost o sänkt den o hängt på fälgar såg den ruggigt bra ut, köpte den för 5 papp... så det vettigaste ( detta är bara ett förslag, no offense) sälj 518 o 520n o köp en 528 som du sedan kan hänga ner en 3,5 bottendel i. den går då riktigt trevligt!! inga probz att besa heller o hyfsat överkommlig försäkringspremie Ca 2000/år halv.. Mvh L |
|
|
Häng i en 323 motor i den då får du ju iallafal 143hk... Det har jag funderat på att göra i min... //Cosmos E28 Registret # 160 o/_______\o Oo=00=oO []=****=[] |
|
518i slow mobil |
Får se... har inte fixat en 520 än.... E lite smått kär i min bil så sälja finns det inte en tanke på! Tog inte illa upp! 5Papp, det va billigt! E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.