|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft min 740-95 på stor Service och dom säger att fäljarna bak är ovala. Råd, Köp nya fäljar och däck!! Jag undrar vad för fäljstorlek och däck som är lämpliga till E38 som vinterdäck | |
|
Hallå. Jag hade liknande fel på några fälgar o skickade dom till fälgfixarna i Helsingborg. Ring dom så kanske dom kan hjälpa dig. //Mange |
|
|
Tack för svaret, men jag har för avsikt att dumpa fäljarna eftersom dom är 15" som sitter där idag och jag har förstått att dom är för små för E38,an Jag tänkte köpa nya däck och fäljar och undra vad som bäst lämpar sig och om problemet med svajningen kan tänkas fösvinna om jag köper nytt. :-I // :-)) |
|
|
Oavsett vad som hänt med dina fälgar som ju stavas med g så kan det ju tyvärr vara så att vid obalans av alla slag kan det slita på övriga bussningar mm. Så du får nog helt enkelt byta o se hur mycket nytta det gjorde. Att köra med obalans, felinställda hjul mm kan bli dyrt om man inte åtgärdar det omgående så man slipper byta massa onödigt. 17 tum för skaplig komfort o 18 eller mer om du bara vill va tuff. 225 o uppåt i bredd beroende på vad du bill betala =P Kolla vad som är original o leta upp en omkretstabell så kan du se själv vad det går på för fälgar o vilka däck du ska ha till dem. /mvh j |
|
|
Just det ja... som vinterdäck kan du ju köra me femton o uppåt beroende på va du vill betala anser jag. O breddäck på vintern är ju bara dumt så ta en 205 eller nått sånt i bredd. /mvh j |
|
|
Tack för era svar! Jag skall genast korrigera mitt "j" till ett G om detta nu blev ett problem i läsningen. Ledsen för det. Jag skall genast låta SAO hantera stavningen framöver. Sedan skall jag försöka finna en lämplig lösning på problemet :-I |
|
|
Gå inte under dimensionen som sitter original med tanke på att bromsar ska få plats. Va inte för att va elak jag rätta stavning... =) |
|
|
Hej actionman, jag kör på 17" 225/55. Perfekt! Mvh, Pocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.