|
|
|
|---|---|
|
Hej. min 730ia 1991 e32 varnar för "Dip Beam" och "Owners Handbook". Vad menas med detta? Tacksam för svar.. MVH Tony | |
|
Dip beam = halvljus. Troligen har du fel på en strålkastare. "Owners handbook" är inte en varning utan en uppmaning att konsultera bilens handbok för instruktioner avseende lampbyte. Wilhelm Svenselius |
|
|
tack för det snabba svaret. jag har kollat ljuset men båda fungerar som de ska.. märkligt då..hmm mvh tony |
|
| Dip Beam är väl dimljus? Halvljus är iaf Low Beam. | |
|
aha... ska kolla det.. tackar MVH vbgtony |
|
| Low Beam är halvljus, F/Fog Light B/Fog Light är dimljus, iaf på min. Stora datorn -89 | |
|
Jag visste faktiskt inte själv vad "dip beam" betydde, så jag sökte på Google. Där fick jag fram att "dip beam" och "low beam" var samma sak, dvs halvljus. Anders, har du nån källa att hänvisa till avseende din definition? Wilhelm Svenselius |
|
|
Jag har läst mycket om low beam osv vad det betyder. Men hittar inte mycket info om vad man ska göra när halvljus är OK, men det forsätter varna för low beam. Best Regards / Klabbe |
|
| Wilhelm - Ursäkta det sena svaret. Nej, jag har ingen källa. Faktum är att jag tror att du har rätt. :) | |
|
Anders, vet du något om problemet jag har? |
|
|
det är backljuset. det är det enda ljuset som är trasigt på min bil mvh tony |
|
|
okej, ska kolla det. Tack! Mvh Klabbe |
|
|
Ett sent inlägg i denna debatt, det beror på om du har ditt dator språk inställd på "English US" eller "English UK" vad det står om halv ljus, samma sak på olika "dialekt" men det kanse ni redan visste vid det här laget... Är det någon som vet vad "brake lining" är? Mr Lindh |
|
|
Bromsbelägg. *BAWORAK* |
|
HZRobban |
Fog lamps = Dimljus Side lights = Parkeringsljus Iaf enligt min bil... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.