|
|
|
|---|---|
|
Har haft bilen i 6 mån nu och har märkt att den knappt dragit någon olja alls, men däremot får jag fylla på vatten/glykol en gång i veckan vilket har blivit påtagligt nu när det blivit kallt. Kanske spricka i toppen? Ibland innan bilen blivit riktigt varm kan man känna bensinlukt. Förövrigt går bilen som en raket, och allt funkar perfekt. Inga läckage i kylsystemet, och bilen har snart rullat staiga 25 tusen. Hmm känns som en dyr historia att ta tag i, eller kanske bilen kan fungera med denna åkomma ett par tusen mil till. | |
|
Hej det kan vara topp packning ellen en mindre läckage som har med cirkulationen att göra... Grabber |
|
Borg |
Angående bensinlukten så kolla slangarna som går till insprutningen, den som sitter i framkant fick jag byta flera gånger på min 525-92. Min läckte också bara när den var kall. Kan vara svårt att se läckage av kylvattnet, min hade en läcka under expansionskärlet sitter en o-ring där. |
|
Hei! Med denna vattenförbrukning så borde man se enorma mängder vattenånga när motorn är kall och den borde gå dåligt iaf när kall. Bensinlukten är sannolikt pga dåliga bensinslangar i motorrummet som sagt tidigare här. Det verkar som att du har en läcka i kylsystemet, det läcker oftast när den är kall, och allt vatten/glykol dunstar av när den har blivit varm så att du inte ser några vattenpölar. Jag hade liknande läcka på en 323i och M5:n som jag har nu. Behöver inte vara en stor läckage. Åk till en verkstad och få kylsystemet provtryckt(ev kolla CO i Kylsystem) kostar inte mycket och du slipper att bli stående i vägkant med kokande motor. MVH: Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.