|
|
|
|---|---|
|
I somras köpte jag en kanon fräsch 518iS – 88, Länk Länk , bilderna är tagna när bilen köptes 2005-07-03. Knappt en månad senare, när jag var på semester på Öland blir bilen påkörd bakifrån av en E39. Förenade bil bedömer att skadorna är så pass omfattande att det kommer att kosta minst 40 000 kr att reparera bilen. Bilen är/var ovanligt välskött och väldokumenterad. Försäkringen vägrar reparera bilen men vi kommer överens om en kontant ersättning plus att jag får behålla bilen. Bilen säljs vidare som GDS / reservdelsbil (efter att jag har plockat lite delar från den) för 3500 kr. 2005-11-29 säljs bilen till Harrys bilskrot i Malmö av den nye ägaren. 5 ägare, 16 år 11 mån 5 dagar och 21 963.3 mil efter att bilen för första gången hade lämnat Förenade bils lokaler i Malmö. Idag läggs bilen ut på returbilen i malmö, Länk med löpnummer 16640 Länk Länk . Jag ville tipsa om att det är ett bra objekt att plocka delar från, många fina rostfria delar (se bilder i galleriet för skick) i färgen delfin grå met. om någon skulle behöva det. Trist att den hamnade på skroten bara! ___ Min Bil-Blogg: Länk | |
| Vilket skämt, skulle det kosta över 40000kr att laga den!! vad jag kan se är endast vänster sida bak intryckt. | |
|
vänstar bakdörr, bakskärm inkl C-stolpen, kofångare bak, bagagelucka, plåten som håller nummerskylten, reservhjulsbaljan (!) och baklampan var skadade / intryckta vad jag kunde se. Det var inte jag som var vållande och motpartens försäkringsbolag (Tennant försäkringar) som berättade för mig om att det skulle kosta över 40 000 kr att laga den hos förenade bil. Skadorna ser inte så stora ut i första anblick, men det var rätt mycket som hade tagit stryk. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Vet folk som dödat för de där fälgarna... MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| E39 an såg väl ut som ett dragspel med uppblåsta säckpipor i kupen får man förmoda. ;) | |
|
jag fick de med på köpet av min nuvarande bil, men däcken var slut och en omgång nya Michelin TRX däck går lös på 14 000 kr, så jag switchade de mot de 14" Krysseker med Godyear Eagle däck (med schysst mönsterdjup) som satt på den bilen vid köpet. Annars var TRX fälgarna riktigt fina, inte en skråma eller repa på dem: Länk Tror det var de fälgarna som var standard på M535i. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Saken är att E39an försökte väja undan men lyckades inte helt utan hans högra framdel slog i min bils vänstra bakdel, dvs E39ans mjukaste del mot E28ans hårdaste del och det slutade med veckad huv, framskärm, krossad framlykta, läckande kylare med mera för E39ans del. Passagerarna i E39an upplevde inte krocken som speciellt kraftig, medan jag som satt bakom ratten i E28, hade en något annorlunda upplevelse. Jag flög in i förarsätets ryggstöd som kuggade bak ett hack och fick dras med rygg och nacksmärtor i 2 veckor. Men det försvann sedan av sig självt. Så bilar med hård front/bakdel är inte speciellt skonsamma mot de som färdas i bilarna. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| Har du varit hos läkare och dockumenterat ditt onda. Har själv en vippläschskada. VIKTIGT att ha varit hos läkare. OCH gå inte på försäkringsbolagets snack. De säger att det är åldersförändring. | |
|
jodå... jag har varit hos läkare och har blivit röntgad och allt. I dagsläget har jag dock inget besvär, men enligt läkaren kan det uppkomma besvär upp till 3 år efter olyckan. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| Hoppas du mår bra. Annars en nästan rörande berättelse. Vilken historia en sådan bil har upplevt för att nu bli sönder äten som en bit kött av pirajor på returbilen. Det går folk där på jakt som jägare runt sitt byte för att attakera det stackars skadade bayiraren med en rostig skruvmejsel (!). Det kommer vara ett stackars skelet kvar i regnet sen =/... snyft snyft *** | |
|
Det borde vara brottsligt att repa finna E28:or!!! |
|
|
Trist. Synd man aldrig fick se den innan den blev tillknycklad :( /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Sura bananer... Aldrig kul att behöva köra en gammal skönhet till sista vilan... " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
|
Till Mugge ovan angående wiplash-skadan. Det är när du börjar närma dig 60 som det kan bli problem resp. allvarliga problem, och får du inte problem då så får du väl tacka högre makter (eller helt enkelt BMW:s ingenjörer) att E39:an inte var hårdare framtill. Leif L Resa med F650 i Ryssland sommaren -07. Drygt 940mil/23 dagar, via Karelen, Kazan och Elbrus. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.