|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Victor: lycka till vad du än väljer :-) E31 är en sanslöst vacker kaross! Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk se profil för bilder på pärlan. |
|
|
Mr Mad: Vad har du för chip i dn bil? |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Det är klart man ska välja en E31 med V12:a, snikvarianten 840 är inte lika rolig och inte ens i närheten när vi pratar om prestanda. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
"Baader Meinhof wagen" Har chippat den hos JWR Själva chippet behövdes inte byta enlig Jörgen, han flashade bara om dom med ny programvara för motor styrningen. |
|
|
Mr Mad: Tyckte du att det blev någon skillnad pestandamässigt? Undrar bara för att jag går i grova chip tankar... God Jul snart å de.... |
|
|
E38B12: Passs på för Amerikanska chip, många av dessa är bara avsedda för US emissions. Kollade med Conforti som lovade guld och grönaskogar, men de svarade att deras chip endast var avsedda för den amerikanska marknaden, och då i synnerhet den i carlifonia där de har rigorösa avgaskrav. Säg den lycka som varar länge...de lovade typ 30 hk extra... Tror stenhårt på chromad oljesticka (75 extra hästar) Skojade bara såklart, blev kite inspirerad av en annan del av forumet ti-hi Nåååååååå E38B12 ....hur går det med E31 letandet???? Det här är ju skit-spännande! Om du har kollat utbudet på bytbil.com så kan jag avslöja att i princip alla E31:or där har varit till salu sedan i våras, med andra ord är det fett prutläge! Tro mig jag, har varit inne där oftare än på toan när jag skulle köpa E31! |
|
|
Baader Meinhof Wagen, Självklart blir det ett europeiskt chip i så fall :) E31 är som sagt inte aktuellt förrän till sommaren, avyttrar i så fall 540'n som jag sommarkör i dagsläget och satsar på en 8-serie. Vi får som sagt se hur det utvecklas. Blir import i så fall :) I'll keep you posted. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Kolla med Dinan chip, Tyvärr Amerikanska men fungerar utmärkt. Ska du ha en billig prestanda ökning som verkligen märks så byt utväxling i bakaxeln för snabbare accelaretion och växelåds chipet för högre växlingsläge samt chipen för motorstyrningselektroniken. Att bra chippa en 850 rakt av gör inte så mycket, man ska ju kunna använda dom extra pållarna också. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Ang. chiptrim så kan jag rekommendera Turbo Center Stockholm i Tullinge. De erbjuder chip från Wetterauer i Tyskland, dyrt men relativt stor effektökning. 840Ci 4.0 +19hk/40Nm 840Ci 4.4 +19hk/20Nm 850i +20hk/30Nm 850Ci +34hk/40Nm 850CSi +30hk/40Nm Mvh, Hellboy Länk |
|
V12 LeMans |
Det lär inte finnas så många alpinweiss-e31 i Sverige , men jag såg en i Vittsjö för något år sedan , hel rätt med "rätt" fälgar . Lycka till med letandet , E38B12 . Som andra skrivit tidigare så tycker jag att skicket( vilket jag tror att du också tycker) är viktigare än vilket motoralternativ du väljer . Goa motorer vilket du än väljer . En Dinan-modifierad 840 eller 850 är ju aldrig fel , speciellt inte med "ändrad" bakaxelutväxling . |
| Jag blir glad av alla entusiaster som är på denna sidan. Jag måste bara fråga om det är någon som har ett bra tips på chip till min 850 CIA -93:a. Var man kan köpa dem ev. få dem installerade om det inte är något man kan göra själv. Jag håller på mycket med bilelektronik på jobbet. | |
|
"Baader Meinhof wagen" Skillnad vart det både när det gäller prestanda och bensinförbrukningen. Så jag rekommenderar det om du går i chippa tankar. |
|
|
Finfint, Mr mad! Tack för feedback. Saken är klar! Kommer nog att stoppa i andra hip till våren! Tänkte e.v prova Digi-Tec mjukvara tillsammans med ett Eisenmannsystem. Åsså kromad oljesticka förståss (bara det ger 120 hkr extra!) Skall bli spännande! Äh...skämt åt sidan, Digi-tec nämner 20-27 hkr extra och 6% mer effekt av Eisenmanns race system...fan tro´t men det kommer bli snyggt! Och får jag dessutom ner soppaförbrukningen är jag ganska nöjd! |
|
|
Jag har ferrita i min ifrån katten och bak, fyra piper sticker ut i rostfritt morrar på bra säger jag :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.