|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad säger man, borde ha positiv inverkan på försäkringspremierna? | |
|
Nja...Finns ju annat som försäkringsbolagen hakat upp sig på när det gäller BMW och kostnader för dessa. Men givetvis är min förhoppning också att det ska bli billigare för BMW ägare generellt sett när det just gäller försäkringskostnaden. Horribelt dyrt i många fall som det nu är.. Mvh Janne. |
|
| Fast samtidigt är väl vandalisering 40ggr vanligare på BMW än på tex Volkswagen. | |
| Jabbal, källa på det? | |
| BMW är på 12 plats i den där undersökningen. Försäkringspriset är sätt efter den marknadsekonomiska principen "ta ut så mycket som möjligt". Folk accepterar att BMW kosta mycket i försäkring oavsett skadefrekvens. Vi blir lurade således!!! | |
| 12:e plats på inbrott i bilen säger ingenting om skadefrekvensen för BMW, eller hur dyra reparationerna är. | |
|
Skulle gissa att procentuellt så står fler VW på gatan över natten än BMW:ar. BMW ägare kostar nog på sig ett garage till bilen om möjligheten finns. Keep Your Distance! |
|
|
Snabel; jag har ingen källa och just siffrav var ett skott från höften men nog är det vanligare att någon nycklar en BMW än att de ger sig på en Passat. Dessutom, i och med att BMW ofta har höga premier har väl ägarna gått upp i självrisk, och då lönar det sig inte att ta ett inbrott på försäkringen, speciellt inte om man beaktar risken för höjd premie. Det är en faktor som bör beaktas. Jag tror inte att ni blir lurade, BMW stjäls och krockas betydligt mer än många andra bilar, och dessutom är de relativt dyra att reparera om man jämför med andra rena bruksbilar. Jag tycker inte alls att det är konstigt att de är lite dyrare att försäkra. |
|
| Hos ett försäkringsbolag kan jag avslöja att försäkra BMW-bilar är ett av de lönsammaste märkena :) | |
| Sedan har väl alla BMW sedan -98 (som undersökningen behandlade) haft fabriksmonterad stereo? Det är ju om något ett incitament för att inte byrta sig in i en bil | |
|
grunden för en försäkringspremie styrs av 30 parametrar och jag har för mig att vagnskadan kostar en del på vissa bmw modeller.....huu sen att jag har en polare som knäckt en E34 M5 runt en stolpe och en annan blåst ut i skogen med en annan så bli priset därefter,dock är det inte bilens fel utan klantiga oerfarna förare som kört illa,så det är bla annat vi som sätter priset för premien.... Jabbal du har en poäng där! Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.