AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
902

Fortf Vindbrus i cupén!

tjena...

har då bytt dörr lister i fram på båda sidorna(gummi tätningen som går runt dörrarna) utan något resultat...

vet inte va de kan vara....de hörs från passagerar sidans dörr...
vindbrus när man ökar fart,näre blir mer luftmotstånd,,,

Nån som vet vad det kan vara..??

Peace!!
glömde tillägga att det är en 325 e36 sedan -92

Peace!!
På den tiden när jag åkte med fyra ringar i fronten hade många och även min A4'a problem med att det läckte in luft uppe i bakre övre hörnet av framdörrarna. Det gick då att lossa en bult strax ovanför låskistan i dörren. Denna bult fixerade rutramen som då gick att justera någon mm närmare karossen och vindbruset försvann.

Vet inte om det går att justera rutramen på en E36'a på samma sätt, men det kan vara värt att kolla.

En brutalare metod är att veva ned rutan, sätta knäet i insidan på dörren och försiktigt dra i rutramen.

/Fredrik
hmm... vet inte riktigt om jag förstår vart den bulten sitter... har du bilder kanske???
Nej inga bilder, om du öppnar dörren och tittar på gaveln av dörren, alltså den yta som är riktad rakt bakåt när dörren är stängd. Där hade jag en bult som fäste rutramen, men jag tror inte rutramen är justerbar på en E36 när jag tänker efter mer, ytterplåten går väl upp över rutramen om jag minns rätt.

Så det är om du vill testa min brutalare metod, annars har jag tyvärr inga mer tips.

Möjligt att det går att justera in dörren mer med gångjärnen, men det vet jag inte hur man gör.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.