AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.007

Alu eller Titan var frågan?

Skulle bli en överlycklig tjej om jag kunde få svar på var jag i detta virrvarr av BMW´s monstruösa mängd av alternativ till inredning hittar rätt sorts inredning!
Problem: En principfast och petig karl med näsa för det finstilta! Klarar inte av plast och budgetvarianter på prylar...ska vara äkta och "det rätta för bilen".
Objekt: Julklapp snabbt!!
Finns: en förvirrad stressad flickvän med noll BMW-koll (än så länge) som försöker hitta de åtråvärda delarna.

Har letat på nätet, men vet ju inte hur något av det jag lyckats få en skymt av inte är det "plastiga". Fick även nys om en annan variant...titan...som skulle vara något mörkare än alu...vilket skulle va intressant om någon kunde visa bilder på (förslagsvis) eller en länk...

Hoppfull...Sofia

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hej för det mesta sä har inte BMW direkt plast- o budgetvarianter som japsar har :)
Om bilen heter nåt som 318 eller 518 då är den ofta snåll utrustad men om det är t.ex.325 eller 530 so för det mesta är det mer lyx. Skin o el!
Det enda du kan göra är att kolla utrustningen...

MVH Grabber

Titan var standard på M5, och verkar endast gå och köpa på BMW om man vill eftermontera det. Kvalitén skulle dock inte vara så bra vad jag har läst.

Aluminium/Matt krom finns och köpa på BMW eller Schmiedmann exempelvis.

Länk

/Manray/
Bilen det ska passa till är en 540i (E39) -99 Jo...jag vet att tittar man på BMW orginaldelar så är de inte det "plastiga" slaget...eller det har jag fått förklarat för mig rättare sagt!! :) Bilen har all övrig lyx...som el och läder, navi mm....men panelen som sitter i är av trä och duger tydligen inte alls!!

Tack för era upplysningar...

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Schmiedmann är mitt tips om man vill komma lite billigare undan,

Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Alita_79:

Hör med www.stylabilen.se denna butik drivs av en kille här på forumet och säljer orginal BMW-delar lite billigare, hittar inte listerna p deras hemsida men vet att de säljer dem.
Ser att du är Pro-medlem så då kan du ju PP:a (PowerPosta???) till killen som driver stylabilen: Razvan Terme

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.