AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
846

Montera ur ABS:en ur en E23 745?

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hej.

Jag har en 745 e23 -85 som självklart krånglar i abs:en. Och det spelar inte mig nån roll då jag alltid har avskytt alla så kallade "hjälpsystem". Så jag tänkte nu när det ändå krånglar så kan jag lika gärna slänga det åt h...ete.
Är det nån som har monterat ur det? Hur mycket jobb är det.
Är det nåt jag behöver byta ut?

MVH Morgan.

E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Dra isär en givarkabel så fungerar inte ABS:en, dock fungerar bromssystem precis som vanlig ändå.

Och ta bort abs-lampan i instrumenthuset så slipper du se varningen hela tiden!

///Magnus
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
koppla ifrån systemet och koppla lampan till oljetryckslampan.har du otur så ser besgubben att det finns abs på bilen men lampan funkar ej!då blir det en 2!många tar bara lampan,visst kan det gå om man får en"bra"besgubbe men varför chansa!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ähh..Byt dina kuggkransar så löser det sig nog :)

Jag personligen tycker inte du ska koppla bort ett sådant system iaf...Bra grej tycker jag iaf att det är..Även på äldre bilar.

Vad har du för symptom?...När börjar lampan lysa?
Hela tiden,vid en viss hastighet eller vad?

Mvh Janne.
li
14
linkab
745IA 1985
Hej!
Jag har en 745 -85 som vid fart över 110 km så tänds ASB lampan.
Vad kan detta bero på. Stannar jag och startar upp på nytt blir det likadant när jag närmar mig 110 km.
Tacksam för tips.
Hälsningar Mats

li
14
linkab
745IA 1985
Hej!
Jag har en 745 -85 som vid fart över 110 km så tänds ASB lampan.
Vad kan detta bero på. Stannar jag och startar upp på nytt blir det likadant när jag närmar mig 110 km.
Tacksam för tips.
Hälsningar Mats

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

linkab>>>Ok,ett klockrent fall av rostiga kuggkransar(bak mest troligt).Detta fenomen med tändande ABS-lampa kommer allt lägre ner i hastigheterna när kuggarna "försvinner" mer och mer...Till slut så är du nere på "endast krypfart" när lampan tänds,men det kan väl ta "något år" kanske..

Usch,inget höjdar mek det där med byte av kuggkransarna bak..Men du kan ju kanske hitta kompletta fräscha prylar på någon skrot istället för att byta till nya kransar..

Mvh Janne.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag menade inte koppla ur, jag menade montera bort. Helt och hållet kasta abs:en.
Jag vill inte ha den där abs "klumpen" kvar under huven ens.
Jag vet att om jag ville ha den att funka så vore det att byta kransar som gäller. Men jag avskyr ABS, nästan lika mycket som jag avskyr antisladdsystem.
Sen är det ju så att under min huv så börjar det bli trångt på alla möjliga och omöjliga ställen. Så platsen jag får på att montera bort abs:en är väldigt välkommen. =D

Så jag river väl bort allt som jag inte vill ha kvar och tar itu med eventuella problem sen.

MVH Morgan.

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
perfekt så kan jag köpa den billigt av dig sen!för du kan aldrig bes den igen om inte nån gröngöling till besgubbe "hjälper"dig!!!!
Paap Reeder
... det måste vara lättare att sätta dit nya kransar bak än att koppla om alla bromsledningar fram på torpeden.
Svårt att få det snyggt med egenmonterade rör.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.