AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
931

tappar andan

Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
Hej har en BMW 328 och är mkt nöjd med den, frågan är:

När motorn är i gång så går den jättefint och jämt, men när jag tar upp oljestickan eller oljepåfyllningslocket så låter det som att den vill nästan dö typ tappar "andan" om ni förstår vad jag menar, men sätter jag tillbaka stickan eller påfyllningslocket så låter den fint..har ni vatt med om detta? vad är orsaken? normalt sett ska inte en bil reagera så.. tacksam för svar..mvh/ylli

hoppas ni förstår vad jag menar.

BMW its a ride not a car
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
så bör väl en bil reagera?
oljetrycket minskar ju....

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
Visa användare
10
wellla
Z3 2,8 roadster
Det är just så en motor ska reagera! när du öppnar locket eller drar upp oljestickan, stör du vevhusventilationen, men andra ord, det är ett bra tecken!
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Precis, helt normalt. Motorn drar tjuvluft och börjar bluddra.

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Olja fyller man alltid på och kollar när bilen är avstängd.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
har du en bil med kedja så är det helt normalt,men har du kamrem brukar det inte bli så,med kedja om du tar oljelocket bli det öppet in till underdelen på blocket genom kamkedjan och kolvarnas rörelse!
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Det är alltid öppet ned till underdelen av blocket, hur skulle annars oljan kunna rinna ner?
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
okej tacksam för svaren.. Det var en kompis till mig som sa att det är intre bra tecken "för jag sa som ni gjorde här på forumet, helt normalt" han är väl avundsjuk för att hans volvo dör när han tar bort oljelocket..heheh

BMW its a ride not a car
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.