|
|
|
|---|---|
| Vågar jag slå i statoils lazer way i en 523-99 utan att vara livrädd för det ska hända något | |
|
Om oljan uppfyller klassningen ACEA A3 och BMW LongLife 98 eller högre kan du använda oljan i motorn med gott samvete. Uppfyller oljan inte BMW LongLife 98 kraven men ändå är ACEA A3 klassad kan du ändå använda oljan i den motorn, men det innebär då att du måste byta olja en gång extra mellan de byten som bilens Service-indikator anger. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har den tex 5W-40 och är helsyntet så funkar det, finns ju en hel hög viskositeter under namned lazerway. Den är inte BMW LL-98 godkänd med uppfyller klassningen så det ska inte vara några problem. Inga oljor högre än 5W är LL godkända av BMW. ///MVH Hasso Länk |
|
Godkända viskositeter är: 0W30, 0W40, 0W50, 5W30, 5W40, 5W50. Det går i 6.5 liter olja. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Hej Jag körde på Statoils olja o det funkade men oljan hållde inte lika bra i längden som Mobil. /Grabber |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.