|
|
|
|---|---|
|
Har alla BMW:s av 3-serien E36 diffbroms? Har hört att de "fattigare" 316 och 318 saknar det... stämmer detta??? | |
|
Är bara E36 M3 som har det som std utrustning. Mvh Janne. |
|
| De flesta E36 saknar diffbroms. Det var tillval och ganska få verkar ha valt det. M3 är möjligen undantagen, men det är jag osäker på. | |
|
Ofan... Fanns det som tillval under alla årsmodeller? Hur vet man om bilen har en sådan utan att sladda runt på en parkering...??? :-) |
|
|
Snatto, Du får begära utrustningslista från BMW. I den framgår om bilen är utrustad med diffbroms. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Min e36 spinner alltid på båda hjulen -lika mkt tom.. Är dock ganska säker på att den inte har diffbroms :/ |
|
|
Smiter in en fråga här, Fanns diffbroms att få överhuvudtaget på E46 förutom på M3 som har det som standard? Jag har aldrig sett det på någon E46 och det skulle vara intressant att veta om det ens fanns att få. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Kalle: Hette den diffbroms i utrustningslistan? :-) |
|
|
Andersson: Nej, främst beroende på att ASC är standard om jag förstått det rätt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Ett utav de bästa tillvalen som fanns:) Skall stå "209 Limited slip differential (25%)", eller dylikt på tyska, i utrustningslistan. | |
|
har man inte diffbroms så har man inte kört en riktigt härlig e36 ännu :) skämt åsido, men det är iaf bättre som nu på vintern och så är det ju kul på sommaren om man vill lägga lite donuts. |
|
|
Var denna standard på någon annan modell än M3??? Hört det innan har jag för mig... |
|
| Nej. | |
|
wendtan: Tråkigt värre, Varken ASC eller DSC kan aldrig väga upp avsaknaden av en diffbroms. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Även E36 Alpinor har diffbroms som standard om jag förstått det hela rätt. | |
| Min 328 hade diffbroms. Trodde det var standard... | |
|
Det verkar vara ganska vanligt att det sitter diffbroms på 328:or utan ASC men det var inte standard. För alla som jag har provat har haft broms, det är dock inte lika vanligt på 325:or. _______ //Niklas |
|
|
Jag har det på min med. Visste inte det när jag köpte den utan upptäckte det senare. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
| Andersson: det stämmer, inte riktigt samma sak... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.