AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.101

Är PG ett bra märke?

ST
170
STUCK
BMW 320i -82
Är Phoenix Gold ett bra märke?

Ett steg dem har : 400W x 2(4 ohm bridged)
Tänkte ha två 10" basar (200/400W (RMS/PEAK)), vad ska det vara för ohm på dem om man köper steget ovan också?
Bra och bra. Jag tycker inte det är något märkvärdigt. För 5 år sedan hade dom några fina serier dock kommer jag ihåg som var kanske lite speciella. Det ända jag har sett av dom nu är ett mellan segment som spelar mera... normalt. Går att shoppa billigt på danmobility!
deras Xenon serie vann ett slutstegstest för ett litet tag sedan, ett test som tidningen Hifi & Musik genomförde.

Steget ifråga var ett Xenon X200.2
Xenon är deras "bästa" serie, serien under Xenon heter Octane.

De har även vunnit ett högtalartest i samma tidning.
Det var då 5" högtalare som testades...

Jag törs säga att Phoenix Gold har riktigt bra grejer, både för dem som vill köpa lite mer "high end" som de som vill köpa lite mer "budget".

Vad heter steget Du är nyfiken på?

mvh
Rutger
ST
170
STUCK
BMW 320i -82
Okey, jo det är på Danmobility jag har kolla, fast det står inte så mycket om dem, inte heller på deras egen hemsida..

Steget:
Länk
Kolla om du hittar den infon du söker hos: Länk
ST
170
STUCK
BMW 320i -82
Där hade dem ju billiga grejer plus fakta :D

EDX 12d2 Länk
följande TEC bas såg RÄTT SÅ seriös ut. Den skulle jag villa provbygga med!!
Överlag verkar det som den sidan ncore har en hel del seriösa saker. Inga MDS Watt där inte..
Hi
53
HiFiMick
e91 M-sport
i dag är ju inte PG av samma kvalite som det en gång var. Glömer ju aldrig klasikerna man har haft så som 2125 2140 M100 och 2250. Där kunde man lasta ner till en kvarts ohm och det var inte illa på den tiden. Sen har vi ju dom riktigt fina Out law, Son Of Frank Amp Stein och många mer. Dessa steg hävdar sig riktigt bra även i dag men dom kräver ju en hel del ström. En polare till mig var ju smart nog att spara en del av stegen och de fungerar i dag som konstverk hemma i stället för massa fula prydnader.
Länk
Att jämnföra PG med grejor från Dan mobility e inte jämnförtbart ,det enda daN mOB har i sitt som jag tycker e i klass e Cerwin vega.

Har själv Pg nästan rakt igenom i bilen därav 2 st steg ur ZX serien som e från 1999 och dom är föregångaren till Xenon.Kan ju säga att dom spelar på bra och ger bra med effekt.
Men visst nya Pg kanske ser ut som som dom lagt mycket på design men det finns mer kvalite under skalet.

Angående N-Core så kan jag bara säga bättre service och kunnande e svårt att finna så dom kan jag starkt varmt rekommendera .

Detta var vad jag tyckte men alla kan ju inte tycka som mig(:

Öster:

Vet inte vad du menar med danmobilitys saker. Jag tror du har läst snett. Danmobility SÄLJER PG saker. Inte deras egna skit Xzound....
Finns en flik under Cerwin Vega.... där finns PG
Sorry såg det nu
Dom har PG men endast dern billigare serien Octane R .
ST
170
STUCK
BMW 320i -82
Men nu blev det ändrade planer, ska ta min brors CV 12" och köpa ett eget slutsteg, fast det steget ska nog ligga på en 2000 kr.
Men basen är en 4 ohms, det spelar ingen roll när man väljer steg?
Blir nog ett 2-kanaligt som jag bryggkopplar. Låter det bra?
det blir nog bra ska du köpa nytt eller beg
Har ett Kicker ZR 240 på hyllan som jag kanske ska sälja ger ca2*80, bryggat ger det ca 1* 240rms watt men har för mig att det lite underspecat,
och i 2 ohm ska det väl ge 300 w
Om det är en bra 12a så lägg 2000 kr på beg steg för att få bra kraft som t.ex. Östers kanske. Iaf nytt så är Rockford Fosgate P3001 för 2495:- ett basteg mono som ger mycket bra kontroll och ström i överflöd, jag belv förvånad--> emot chockad när min polare köpte det. Aldrig hört något spela så bra för 2500:- som speccat till den effekten, alla tar juh i så dom spricker. 1x150watt i 4ohm ligger det på enligt dom själva.
Länk Hitta ett sådant som var "begagnat" i din prisklass!!

0o0o0o0o0oo0
ST
170
STUCK
BMW 320i -82
Öster, hur mycket ska du ha för steget och hur gammalt är det? bra skick?

Rockford Fosgate P3001 är ju säkert ett bra steg men jag har funderat mellan dessa på Nårdik:

macAudio Maximus 2.100 Slutsteg 2000 Kr

Pioneer GM-5100T Slutsteg 2000 Kr

om någon orkar gå in och gämföra , men jag ska ringa och snacka med dem nu..
ST
170
STUCK
BMW 320i -82
Nu snacka jag med en på Nårdik och han ansåg att DLs CA12 Slutsteg var den som skulle passa bäst till basen i den prisklassen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.