|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en alldeles underbar 525:a i e34:ans kaross. Den är kanske inte den allra fräschaste BMW men jag är jäkligt förtjust i den. Hade först tänkt sälja den men skiter i det. PGA diverse störda SKAMBUD. Och ett förslaget byte mot en j-vla audi 90 -89 (HAHA!!! man får vara dum i huvet om man ens frågar något sånt enligt mig) Så eftersom jag behåller min bil så finns det några saker jag måste fixa. Det mesta är enkelt. Men jag är ingen elektriker, och jag har ett elfel. Problemet ser ut så här: En vacker dag när jag starta var bilen död. 1:a åtgärd, fixa ett nytt batteri. Bilen funkar ett tag, men hör och häpna efter ett tag är det urdraget! Ett sprillans 90ah batteri! Blev förvånad, och insåg att det var något annat. Fick lite testad, och felet ligger på säkring nummer 20, den har hand om AC, Check-control, och Färddator bland annat. Som det är nu går bilen köra. Ringde och frågade en skit duktig BMW-mekaniker i stan. Han kunde inget säga eftersom han inte själv kollat närmre (har 2 månaders kö vill inte stå i den för detta) Men han hade en gissning. Det kunde vara ett kretskort till check-controllen. Sa att det var ett rätt vanligt fel. Då bilen gått långt. Så är det skit svårt att fixa det själv, någon som rivit instrument panelen? och har lite tips och idéer eller ska jag lämna in den tycker ni? Och vad kostar ett sånt kretskort? -= BMW! Do I need to say more? =- | |
|