|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg här. Jag har en fråga som jag aldrig trodde jag skulle behöva ställa: Var sitter avtappningspluggen till motoroljan på en 518 -95? Jag har legat under motorn och kollat men jag hittar ingen plugg någonstans. Verkar som det ska vara en 17mm bult? | |
|
Nr 8 på bilden i länken. Länk ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| välkommen hit :) | |
|
Ja ibland kan det som man tycker skall vara lätt bli tokigt.. men lugn min morbror gjorde en värre tabbe tömde lådan på en saab i stället för motoroljan .. tala om hans förvåning när han hade fyllt det liter som det skulle vara i motor kollade stickan tur var ju det . ojojoj vad mycket olja då klack det till att det var nog fel plugg han släppt på .. bara att göra om allt fylla lådan och sedan tömma och byta i motorn igen .. då hade han väldigt lätt för att hålla sig för skratt.... det var i morfars bil han skulle vara snäll och hjälpa honom ... men morfar bara skrattade och sa va bra då är ju oljan bytt i lådan också .. Bimmer |
|
|
Ok, jag är lite sen här men tack för era tips. Nu det ny olja i motorn! Pluggen satt dock inte som på ritningen ovan, inte på mitt ex i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.